بولتون: آمریکا قصد جنگ با ایران ندارد اما آماده است

ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستیم

تهران (پانا) - مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که آمریکا در واکنش به آن‌چه «برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه» از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.

کد مطلب: ۹۱۲۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بولتون: آمریکا قصد جنگ با ایران ندارد اما آماده است

به گزارش بی بی سی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که آمریکا در واکنش به رفتارهای نگران‌کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه یواس‌اس آبراهام لینکلن و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.

او گفت هدف فرستادن پیام روشنی برای حکومت ایران است که «هر گونه حمله‌ای به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با نیرویی بی‌امان روبرو خواهد شد.»

بولتون در بیانیه ای نوشت: «آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد اما کاملا آماده واکنش نشان دادن به هرگونه حمله‌ای چه از سوی سپاه پاسداران، نیروهای نظامی متعارف ایران یا گروه های نیابتی (ایران) است.»

بولتون نگفت که به کدام اقدامات تحریک‌آمیز ایران اشاره دارد، با این حال تنش میان دو کشور در چند هفته اخیر در پی تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا بار دیگر اوج گرفته است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مورد علت این تصمیم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که «نشانه های روشنی» وجود داشت که ایران و گروه‌هایی که به نیابت از آن عمل می کنند برای حمله‌ای احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه آماده می‌شدند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت گمان می‌رود نیروهای آمریکایی در دریا و خشکی هدف بالقوه باشند و پنتاگون استقرار این ناوگروه را تایید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار