معاون سیاسی امنیتی استاندار تشریح کرد:

شرایط ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

ساری (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران شرایط ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۲۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شرایط ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

طبق اعلام حسین حسن‌نژاد، به استنـــاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل دارند تا بعنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند از تاریخ 1398/9/10 تا 1398/9/16 بمدت 7 روز فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور و همچنین داوطلبین واجدالشرایط خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری یا نمایندگی سیاسی مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند. ‎

با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1398/12/2 و اطلاعیــه ستاد انتخابات کشور در خصوص برنامه زمانبندی انتخابات، از اینرو باستنـــاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل دارند تا بعنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند از تاریخ 1398/9/10 تا 1398/9/16 بمدت 7 روز فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور و همچنین داوطلبین واجدالشرایط خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری یا نمایندگی سیاسی مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند.

به استناد ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیران برای داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه باید از تاریخ 1398/3/10 تا 1398/3/16 بمدت 7 روز از سمت خود استعفاء نمایند و در آن پست شاغل نباشند.

داوطلبان مشمول استعفاء موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می بایست به هنگام ثبت نام؛ گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال خود در پست، مقام و مشاغل تعریف شده را به مراکز ثبت نام ارائه نمایند. بر این اساس قبول استعفــاء بعــد از مدت تعییــن شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.

اعضاء هیأت های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه تحت مسئولیت خود از داوطلب شدن محرومند، همچنین به موجب تبصره یک ماده 29 قانون انتخابات مزبور کلیه مقامات دارای عناوین همتراز با عناوین تعریف شده در بندهای ((الف)) و ((ب)) مشمول ماده 29 می باشند.

تشخیص هم ترازی با سـازمــان امور اداری و استخـدامــی کشـور است.

بر اساس تبصره 2 ماده 29 قانون فوق، کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد، قبول استعفاء؛ شرط در ثبت نام است و استعفای پرسنل نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی معظم کل قوا می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع‌بندی این موضوع گفت: مردم فهیم و آگاه ما در این مرحله از انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در گام دوم انقلاب خلق خواهند کرد و تمام تلاش دست اندرکاران انتخابات، برگــزاری انتخابات قـانونمند، سالم و با رعایت کامل حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار