گرامیداشت مقام شامخ معلم در شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه (پانا) - مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم در فیروزکوه با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، نماینده فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین شهرستانی در تالار فیروزه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت مقام شامخ معلم در شهرستان فیروزکوه

در این مراسم یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه اذعان داشت: استاد شهید مطهری چگونه زیستن را به نسل گذشته و نسل امروز آموخت وسهم بزرگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ما برعهده داشت و این نامگذاری حاکی از این است که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی این مسیر را به عنوان الگویی برای همه معلمین برگزیدند تا با تداوم راه استاد مطهری بتوانیم به رسالت خودمان در امر پرورش نسل‌های آینده بپردازیم.

اوگفت: امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که بدون بهره مندی از خرد و دانش امکان زیست مناسب فراهم نیست و گریزی نداریم که خودمان و جوانان و فرزندانمان را مجهز به سلاح دانش کنیم و این مهم توسط شما دبیران عزیز به خوبی در حال اجرا است و برای این که جامعه ای قابل بهتر زیستن داشته باشیم باید به دو موضوع پرورش و آموزش به اندازه نیاز توجه داشته باشیم.

در ادامه مراسم، شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران بیان داشت: یکی از پیشرفت‌های کشور ایران نسبت به زمان پیش از انقلاب این است که در سال 1357 و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی چهل و شش درصد جمعیت ما با سواد بودند و امروزاین روند کاملاً تغییر پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: یکی از ویژگی‌های جهان امروز ما این است که تغییرات و تحولات به سرعت رخ میدهد و این تحولات به دلیل آن است که علم با سرعت بسیار بالا در حال رشد و توسعه میباشدو سختی‌های کار معلمین امروز ما این است که نمیتوانند دانش را انتقال دهند و میگویند چرا قبل از اینکه ما در کلاس درس بحث مورد نظر را مطرح کنیم دانش آموزان از قبل در آن زمینه اطلاعات دارند.

شفیع پورخاطر نشان کرد: معلمین ما امروز باید رویکرد خود را نسبت به گذشته تغییر دهند زیرا در گذشته نظام آموزشی این گونه بوده که معلم در کلاس باید دانش را انتقال دهد اما معلم امروز دیگر معلم دانش محور نیست و معلم تسهیل گر است و باید آموزش معکوس را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا ابزار‌هایی که در سیستم آموزش ما وارد شده اند نسبت به ابزار های گذشته بسیار متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به تغییر عملکرد معلمان امروز تصریح کرد: دبیران ما باید تلاش کنند تا دانش آموزان را پژوهشگر پرورش دهند، زیرا سرمایه بزرگ کشور‌های در حال توسعه و توسعه یافته این است که یک الی دو درصد از دانش آموزان نخبه را شناسایی کنند و این نخبگان را در راستای تحقیقات و پژوهش و نوآوری سوق دهند و این دو درصد میتواند جهان را متحول کند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار