سید جمال ساداتیان: پررنگ شدن وجهه اقتصادی تئاتر کودک، به افزایش تولید آن کمک می کند

تهران (پانا) - سید جمال ساداتیان معتقد است، برای افزودن تئاتر کودک به سبد فرهنگی و تفریحی خانواده ها به اراده ملی نیاز داریم

کد مطلب: ۹۱۲۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سید جمال ساداتیان: پررنگ شدن وجهه اقتصادی تئاتر کودک، به افزایش تولید آن کمک می کند

به گزارش روابط عمومی تئاتر شاپرک خانم، سید جمال ساداتیان، تهیه کننده آثار سینمایی همچون متری شیش و نیم، به رنگ ارغوان و آذر به تماشای شاپرک خانوم نشست.
او با بیان اینکه نمایش شاپرک خانوم کاری تقریبا موزیکال و برای کودکان جذاب تر است، گفت: در مجموع در کشور ما جای این نوع کارها در حوزه کودک چه در تئاتر و چه در سینما بسیار خالی است. برای استقبال بیشتر مردم از کارهای حوزه کودک، باید کارهای تحقیقاتی و میدانی تر انجام شود؛ به شکلی که ذائقه کودکان و خانواده های شان به دست آید و براساس آن آثار تولید شوند. باید برای کودکان کارهای بسیار شاد، موزیکال و ریتمیک ساخته شود.

تهیه کننده فیلم چهارشنبه سوری با تاکید بر اینکه دنیای کودکان دنیای جالبی است، ادامه داد: این حوزه مخاطب گسترده ای دارد اما مشروط به اینکه بتوان اثری را هم سو با ذائقه کودکان تولید کرد. همچنین افزایش استقبال نسبت به تئاتر کودک نیازمند متن و تبلیغات قوی است؛ به طور کلی هر چیزی برای ارائه نیاز به تبلیغات گسترده دارد اما با توجه به بضاعت اقتصادی کم تئاترها، برای تبلیغات هزینه زیادی نمی شود.

ساداتیان در مورد چگونگی افزودن تئاتر کودک به سبد فرهنگی و تفریحی خانواده ها بیان کرد: برای این امر به اراده ملی نیاز داریم. اراده ملی زمانی ایجاد می شود که تئاتری مورد پسند قرار می گیرد و توجه همه را به سمت خود جلب می‌کند که این سبک کارها را انجام دهیم. مسئله این است که چه کسی می خواهد شروع کننده این مسیر باشد. کسی که اولین کار را می کند اگر بتواند برنامه خود را به نحوی ارائه دهد که مخاطب زیادی جذب کند، قطعا می تواند جریانات فکری راجع به تئاتر را تغییر دهد. زیرا غیر از وجهه سرگرمی، وجهه اقتصادی نیز مطرح است؛ فعالان حوزه تئاتر زمانی که ببینند وجهه اقتصادی یک اثر پررنگ است، قطعا به تولید آثاری در این زمینه می پردازند.

نمایش شاپرک خانوم تا خرداد ماه هر شب به جز شنبه ها ساعت 20 در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می توانند به وب‌سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com یا گیشه بلیط فروشی سالن کانون پرورش فکری در خیابان خالد اسلامبولی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار