دالوندی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

بیمارستان‌های کشور به ۱۲۵ هزار پرستار نیاز دارد

رئیس سازمان نظام پرستاری: اعتبار لازم برای برای جذب ۱۰ هزار پرستار در سال جاری تامین شود

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به نیاز مبرم حوزه سلامت کشور به نیروی پرستار گفت طبق وعده وزیر بهداشت قرار است امسال 10 هزار پرستار جذب شوند و ضرورت دارد اعتبار لازم برای این ظرفیت تأمین شود.

کد مطلب: ۹۱۲۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان‌های کشور  به ۱۲۵ هزار پرستار نیاز دارد

اصغر دالوندی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: دو سال است که هیچ نیرویی به بدنه پرستاری کشور افزوده نشده است و حوزه سلامت کشور به ۱۲۵ هزار پرستار نیاز دارد و طبق قولی که دکتر نمکی، وزیر بهداشت داده قرار است امسال، اعتبار جذب 10 هزار نیروی پرستاری تأمین شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری پرستاران با بیان اینکه پرستاران چالش‌های زیادی همچون کشیک و اضافه‌کار دارند، گفت: کمبود نیروی پرستار هر روز وضع وخیم‌تری پیدا می‌کند چرا که به موازات افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، پرستار به کادر بیمارستان‌ها اضافه نشده است و پرستاران ناچار به اضافه‌کاری اجباری هستند بنابراین جذب نیروهای جدید پرستاری برای کاهش فشار کاری این افراد و خدمت‌رسانی بهتر و جامع‌تر به بیماران موثر است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری بازوی وزارت بهداشت است، گفت: سازمان مطالبات جامعه پرستاری را پیگیری می‌کند و در این مسیر به کمک وزارت بهداشت می‌آید. در عین حال تامین منابع برای حذف نیروهای طرحی با توجه به کمبود شدید پرستار، جایگزینی قانونی بازنشستگان، مجوز تامین نیروهای جایگزین اجرای قانون بهره‌وری، اجرای قانون تعرفه‌گذاری و تامین منابع و پرداخت معوقات پرستاران راهکارهای حل مشکلات جامعه پرستاری به شمار می‌رود.

به گفته دالوندی، میانگین کشوری پرستار به تخت 0.73 است اما استاندارد ما در این زمینه 1.8 است و مقرر شده است تا سال 1404 به این استاندارد برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار