مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

بیش از ۹۱ درصد مردم آذربایجان غربی باسوادند

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: داشتن آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور اولویت و سیاست اصلی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۱۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۱ درصد مردم آذربایجان غربی باسوادند

ابراهیم محمدی در سی و پنجمین یادواره نکوداشت ستاد معلم و شهید مرتضی مطهری، که در سالن اداره برق استان برگزار شد، افزود: امروزه سند بالا دستی سند تحول بنیادین است و تمامی برنامه ها در جهت تحقق این سند برگزار می شود و اولویت و سیاست اصلی آموزش و پرورش داشتن آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور است.

محمدی با اشاره به اینکه در کشور ۳۶ هزار شهید فرهنگی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد شهید در کشور تعداد ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش‌‌آموز متعلق به آذربایجان غربی است.

وی بااشاره به اینکه در تلاش هستیم فرهنگ تکریم از جایگاه معلم را در جامعه ساری و جاری سازیم اظهار کرد: در هفته معلم ۸۷۰ نفر از معلمان استان در قالب برنامه‌های مختلف تجلیل می‌شوند و امروز به نیابت از تمامی معلمان از ۱۴۳ شهید فرهنگی، ۶۴۰ نفر از پیشکسوتان فرهنگی، تجلیل می شود و مجموعا ۲۱۵ برنامه در هفته معلم در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۲هزار و۵۰۰ مدرسه در سطح استان دایر بود خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۶۰۰ هزار دانش آموز استان در ۵هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

محمدی بااشاره به اینکه تعداد هنرستان‌های استان قبل از انقلاب 6 واحد بود، اما امروز این تعداد به 251 واحد افزایش یافته تصریح کرد: همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 22 دارالقرآن، 19 پژوهش سرا، 28 مدرسه استعدادهای درخشان،51 مدرسه شاهد، 6 اردوگاه،چهار مدرسه استثنائی، 7 هزار و 412 کتابخانه کلاسی، بیش از 650 نمازخانه مستقل در مدارس، در چهار دهه در استان ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تفاوت سواد بین زن و مرد در اوایل انقلاب 29 درصد بود خاطرنشان کرد: درحال حاضر این تفاوت به 8 درصد رسیده است که این آمار نشان دهنده توجه و نگاه دولت به باسوادی زنان و دختران است.

وی ادامه داد: میزان با سوادی قبل انقلاب در استان 37 درصد بوده هم اکنون بیش از 91 درصد است.

محمدی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 47 هزار نو آموز پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری، ادامه داد: توزیع تغذیه رایگان بین75 هزار در 12شهرستان و یک هزار و 14 روستا از دیگر فعالیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش است که در آذربایجان غربی اجرایی شده است‌.

محمدی افزود: با عنایت خداوند دانش‌آموزان را طوری تربیت خواهیم کرد که به عنوان افرادی دانا، خردمند، پرهیزکار و شجاع و نترس مبتنی بر معیارهای دینی تربیت شده باشند و صادقانه به کشور خدمت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار