قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش: کتاب‌های صوت کودکان را به مطالعه جذب می‌کند

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش عرضه کتاب‌های صوتی را با توجه به فضای رسانه، یک نوآوری و ابتکار مناسب برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و نقطه قوتی برای تولیدات کانون پرورش فکری برشمرد.

کد مطلب: ۹۱۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش: کتاب‌های صوت کودکان را به مطالعه جذب می‌کند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، امیرعلی نعمت‌اللهی شامگاه روز 13 اردیبهشت 1398 و در جریان بازدید از غرفه کانون در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر توانسته است در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، گام‌های بلندی بردارد.

او با بیان این که کانون امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نزدیک به 800 عنوان کتاب حضور داشته است، اضافه کرد: بر اساس آماری که مسئولان کانون ارایه کردند، نسبت به سال گذشته آمار خرید به لحاظ تعداد کتاب و مبلغ افزایش یافته است در حالی که کتاب‌های کانون هم به لحاظ قیمت نسبت به سایر ناشران مناسب‌تر است.

نعمت‌اللهی از این که علی‌رغم مشکلات اقتصادی، خانواده‌ها برای فکر فرزندان‌شان دغدغه دارند ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما باید در وزارت آموزش و پرورش و کانون این موضوع را ارج بنهیم و توجه بیشتری به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر در ادامه توضیح داد که وزارت آموزش و پرورش با همه مضیقه‌هایی که دارد در زمینه کتاب کودک و حمایت از نویسندگان و ناشران به ویژه کانون اقدام‌های خوبی انجام داده است اما با توجه به ورود به گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ترویج کتاب‌خوانی در بین نوجوانان سراسر کشور که جوانان فردا هستند، آنان را باید به سوی مطالعه بیشتر سوق دهیم.

او در مورد زنگ کتاب‌خوانی در مدارس هم توضیح داد که در مدارس کشور عنوان‌های مختلفی برای زنگ مدرسه انتخاب شده که این موضوع برای مدارس و دانش‌آموزان دغدغه‌هایی را ایجاد کرده است به همین دلیل قرار شد این مساله سامان‌دهی شود اما وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ ویژه‌ای با عنوان «بوم» را به مدارس ابلاغ کرده است تا در هفته دو ساعت در اختیار مربیان و معلمان پرورشی قرار بگیرد که آن‌ها می‌توانند این زمان را به ترویج کتاب‌خوانی یا هر فعالیت موثر برای کودکان و نوجوانان اختصاص دهند، کانون هم می‌تواند از ظرفیت «بوم» استفاده کند.

نعمت‌اللهی راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس را با همکاری کانون اقدامی مناسب برای ایجاد شور و نشاط و امید و انگیزه در دانش‌آموزان عنوان کرد تا بچه‌ها بتوانند در این فضا رشد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار