سوت مرگ در سواحل به صدا در آمد

تهران (پانا) ـ گرم شدن دمای هوا در مناطق شمالی کشور و حضور چشمگیر مسافران و بومی‌های منطقه برای شنا در آب رودخانه‌ها و دریا زنگ خطر غرق شدگی را به صدا درآورد.

کد مطلب: ۹۱۲۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سوت مرگ در سواحل به صدا در آمد

به گزارش روزنامه ایران؛ این در حالی است که هنوز تا آغاز اجرایی شدن طرح سالم‌سازی دریا و استقرار ناجیان غریق در سواحل شمال نزدیک به سه هفته باقی‌مانده است. بنابر آمارهای اعلام شده از سوی متولیان امر در دوره اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان مازندران 47 نفر سال گذشته در دریا غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 25 درصد کاهش داشت.امسال وقتی به یکباره سرمای بی‌سابقه نخستین روزهای فصل بهار جای خود را به گرمای 30 درجه در سواحل شمال داد، اشتیاق مسافران و حتی بومی‌های منطقه برای شنا حوادث جبران‌ناپذیری به‌دنبال داشت.

مرگ در آب‌بندان
دوشنبه گذشته نگهبان اصفهانی بعد از ورود به منطقه آب‌بندان ناپدید شد. اطرافیان و خانواده او که متوجه غیبتش شده بودند امدادگران را در جریان قرار دادند. نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی شهرستان نکا در شرق مازندران با حضور در محل حادثه تجسس برای به‌دست آوردن ردی از وی را آغاز کردند تا اینکه پس از ساعت‌ها جست و جو پیکر بی‌جان شهاب‌الدین در میان گل و لای آب بندان پیدا شد. کارشناسان در نخستین بررسی‌ها علت مرگ را غرق شدن به‌دلیل آشنا نبودن به فن شنا اعلام کردند اما جسد برای انجام معاینات تخصصی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

ناپدید شدن در تجن
جوان 28 ساله‌ای به نام بهزاد که نخستین روزهای هفته‌جاری برای تفریح به حاشیه رودخانه تجن شهرستان ساری رفته بود نیز به شکل مرموزی ناپدید شد. با اعلام خانواده وی، تیم‌های مختلف غواصان و گروه‌های امداد و نجات عملیات تجسس برای ردیابی وی را در دستور کاری خود قرار داده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند ردی از او به‌دست آورند.

جت‌اسکی مرگ
در حادثه‌ای دیگر مرد 40 ساله‌ای که برای تفریح و جت‌اسکی سواری وارد آب‌های ساحلی بابلسر شده بود، ناگهان در میان امواج خروشان خزر غرق شد. این حادثه در ساحل پارکینگ ٣ بابلسر رخ داد. به گفته شاهدین این مرد سوار بر جت‌اسکی به دریا رفت اما بعد از دقایقی ناپدید شد. جسد وی در حالی از آب بیرون آورده شد که جلیقه نجات برتن نداشت.
وقوع این حوادث در طی چند روز اخیر نشان می‌دهد که انگار هنوز سوت ناجیان به صدا در نیامده زنگ مرگ در سواحل شمالی برای سهل‌انگاران طنین‌انداز شده است. کریمیان، رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: از ابتدای خرداد ماه، 500 ناجی غریق در سواحل مازندران استقرار پیدا می‌کنند تا شاید ترمزی بر سر راه این استارت بدشگون باشند.
استانداری مازندران به‌عنوان متولی اصلی طرح‌های دریا نیز از مدت‌ها قبل پایش‌های لازم برای تعیین و شناسایی نقاط حادثه خیز را انجام داده و اطلاعات لازم در این باره را در اختیار مجریان طرح‌ها و گردانندگان پلاژ‌های دولتی قرار داده است. در کنار این اقدام‌ها نصب تابلو‌ها و علائم هشداردهنده نیز در دستور کار قرار دارد که قبل از شروع طرح دریای سال 98 عملیاتی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار