تابلو خیابان و تندیس استاد مشایخی رونمایی شد +تصویر

تهران (پانا) - تابلو خیابان و تندیس استاد «جمشید مشایخی» بعد از ظهر امروز (جمعه) با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خانواده مرحوم مشایخی و جمعی از هنرمندان در بزرگراه شهید چمران رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۱۲۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تابلو خیابان و تندیس استاد مشایخی رونمایی شد +تصویر

به گزارش ایرنا، آئین رونمایی از تابلو خیابان و سردیس « مرحوم جمشید مشایخی» با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، احمد مسجد جامعی، محمد جواد و حجت نظری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، علی دهکردی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و خانواده‌ مرحوم مشایخی بعد از ظهر امروز در منطقه یک تهران (در ابتدای خیابان مقدس اردبیلی) برگزار شد.
در این مراسم نام خیابان «ج» واقع در نزدیکی چهارراه پارک ‌وی در حاشیه بزرگراه چمران، با نام این هنرمند فقید جایگزین شد و سردیس او نیز در ابتدای این خیابان رونمایی شد.
در این مراسم تابلوی خیابان استاد جمشید مشایخی توسط پیروز حناچی شهردار تهران که او را حجت نظری و محمد جواد حق شناس همراهی می‌کردند، رونمایی شد.
سپس سردیس زنده ‌یاد جمشید مشایخی که با هنرمندی رضا حسن‌زاده مجسمه‌ ساز و عضو انجمن مجسمه سازان احداث شده بود در نزدیکی خانه‌ اش رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه شنبه 13 فروردین ماه ساعت 21 در سن 85 سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.
وی در سال 1336 به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه « جلد مار » هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.
استاد مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال 1344 با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.
او در واقع کار حرفه ای خود را از سال 1349 به طور رسمی آغاز کرد و در سال 1363 برای بازی در دو فیلم گل های داوودی و کمال الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.
از نمایش های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار 25 شهریور در آذر ماه 1346 بود.
مشایخی در سال 93 به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال 94 به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد.
وی در دوران بازیگری خود در سریال های تلویزیونی چون « هزاردستان»، « داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی(ع)»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «ستایش» بازی کرده است.
استاد مشایخی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار