هشدار لاوروف به پمپئو؛ به اقدامات خصمانه علیه کاراکاس پایان دهید

تهران (پانا) - فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: 14 هزار بسته غذایی و بهداشتی به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس توسط نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل زده‌ خوزستان توزیع شد .

کد مطلب: ۹۱۱۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار لاوروف به پمپئو؛ به اقدامات خصمانه علیه کاراکاس پایان دهید

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، مایک پمپئو امروز چهارشنبه به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تلفن کرد تا در خصوص تدابیر آمریکا درباره ونزوئلا با روسیه گفت وگو کند.
طرف روسی در این تماس تلفنی خاطرنشان کرد که مداخله آشکار واشنگتن در امور داخلی یک کشور مستقل و تهدید علیه رهبری آن، نقض آشکار قوانین بین المللی است.
لاوروف در ادامه هشدار داد که ادامه اقدامات خصمانه علیه ونزوئلا پیامدهای سنگین به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: فقط مردم ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند و برای این منظور نیاز به گفت وگوی همه نیروهای سیاسی این کشور وجود دارد که دولت ونزوئلا از مدتها پیش دعوت به آن کرده است.
لاوروف گفت: مداخله خارجی مخرب بویژه اقدامات نظامی هیچ وجه مشترک با روند دمکراتیک ندارد.
گفتنی است، بحران سیاسی در ونزوئلا با تلاش نافرجام برای کودتا در این کشور روز گذشته تشدید شد.
خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده دیروز از طرفداران خود خواست با حضور در خیابان ها ضربه آخر را به حکومت نیکلاس مادورو بزنند.
مقام های آمریکا با حمایت از تظاهرات مخالفان دولت در ونزوئلا، به مادورو هشدار دادند که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی علیه دولت وی روی میز است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز به رسانه ها گفت مادورو قصد فرار از کاراکاس را داشت اما در آخرین لحظه روسیه مانع این کار شد.
روسیه نیز این اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرده است.
گزارش ها حاکی از درگیری شدید در خیابان های کاراکاس و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی به سوی طرفداران خوان گوایدو است.

** تبادل نظر درباره سوریه
لاوروف و پمپئو در ادامه مذاکره تلفنی، درخصوص ابعاد انسانی اوضاع سوریه ازجمله اوضاع مهاجران در رکبان و الحول نیز گفت وگو کردند.
وزیر خارجه روسیه بر لزوم بازگشت مهاجران از این اردوگاه ها به اماکن دائمی خود تاکید و خاطرنشان کرد که دولت سوریه برای این منظور شرایط لازم را ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار