امسال ۱۱۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه (پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۱۱۲ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۱۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۱۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی صادر شد

محمد دهقان با بیان اینکه طی سالجاری ۱۱۲ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است افزود: این میزان کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان و گرجستان صادر شده است.

وی با اشاره به رشد صادرات از استان طی سالهای اخیر افزود: در سال ۹۷ میزان صادرات از استان ۴۲۳ میلیون دلار و با وزن ۳ هزار و ۷۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه روغن‌های سبک، میله آهنی، طناب، سیب درختی تازه، خرما، مصنوعات پلاستیکی و برخی محصولات کشاورزی از جمله کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوده است، ادامه داد: بیشترین حجم صادرات به کشور عراق با یک میلیارد و ۲۹ میلیون دلار بوده که ۷۲ درصد میزان کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

دهقان ادامه داد: مقصد ۱۷ درصد کالاهای صادراتی به ارزش ۲۴۹ میلیون دلار نیز کشور ترکیه بوده و کشورهای آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان و گرجستان در رتبه‌های بعدی میزان صادرات کالا از گمرکات استان قرار گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از توسعه بازارچه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: طی سالهایاخیر بازارچه‌های تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت توسعه یافته است و بازارچه‌های دیگری به ویژه در شمال استان راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد تولیدی، هزار و ۴۰۰ واحد استان فعال بوده و ۸۰۵ واحد تولیدی نیز در سطح استان در حالت رکود قرار دارند.

دهقان با اشاره به ثبت شغل جدید و تثبیت شغل برای بیش از شش هزار نفر در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۷۶ درصد از تسهیلات تخصیصی کارگروه رفع موانع تولید استان، توسط بانک‌های استان پرداخت شده و در حوزه صنعت نیز ۱۴۳ مورد از پرداختی‌های کارگروه رفع موانع تولید پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار