آیت الله محمدی ری شهری:استمرار معرفی ائمه اطهار در ابعاد ملی لازم است

شهرری (پانا) - دبیر نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با آیت‌الله ری‌شهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله محمدی ری شهری:استمرار معرفی ائمه اطهار در ابعاد ملی لازم است

آیت‌الله محمدی ری ‌شهری در این دیدار گفت: باید برای معرفی ائمه اطهار علیهم‌السلام و فرزندان طاهرین‌شان و فلسفه زیارت آنان در قالب فیلم و سایر ظرفیت‌های هنری گام برداشت.

آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر استفاده از زبان فرهنگ و هنر در تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) که زیارتشان برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است، تأکید کرد.

او با اشاره به اهمیت زیارت این امامزاده واجب‌التکریم و امامزادگان مجاور افزود: معرفی ائمه اطهار علیهم‌السلام و فرزندان طاهرین‌شان و فلسفه زیارت آنان را می‌توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت‌های هنری ترویج داد.

آیت‌الله ری‌شهری تصریح کرد: تاکنون اقدامات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه انجام شده ولی نسبت به جایگاه ائمه طاهرین(ع) و امامزاداگان باید فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزاری چندین دوره جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را مفید ارزیابی کرد و افزود: استمرار این حرکت در ابعاد ملی لازم است و برای اجرای باشکوه این حرکت ارزنده، همکاری و ظرفیت نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان ‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.

در ادامه دبیران علمی و هنری جشنواره ملی حکمت و نیایش نیز به تشریح فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری جشنواره پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار