برگزاری جشن روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه اداره آموزش وپرورش منطقه خشت،کنارتخته وکمارج

خِشت و کُمارج (پانا) - در آستانه سال‌روز شهادت استاد فرهیخته مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم، فرهنگیان بخش های خشت،کنارتخته وکمارج با حضور مسوولان محلی و استانی از معلمان نمونه استانی ومنطقه ای تجلیل بعمل آمد .

کد مطلب: ۹۱۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه اداره آموزش وپرورش منطقه خشت،کنارتخته وکمارج

عبدالرسول احمدی، معاون پژوهش،برنامه ریزی ونیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش فارس ضمن گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری از نقش معلم در ارتقاء سطح فرهنگ درجامعه سخن گفت و پایبندی به عقل، علم ، اخلاق، و عشق و عمل را ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری برشمرد که بایستی از ایشان الگو گرفت.

حسین رضازاده، نماینده مردم کزرون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز معلم یاد و نام استاد شهید مطهری دکتر علی شریعتی ،علامه طباطبائی و معلم بزرگ محمدبهمن بیگی راگرامی داشت.

رضازاده معلمان را انسانهای شریفی دانست که جوانی ،انرژی ونشاط خود را صرف تعلیم وتربیت می‌کنند.
او با اشاره به مطلبی ازمعلم بزرگ محمدبهمن بیگی که گفته است: "معلمی تنهاشغلی است که آرزویش را دارم اما نه برای هر کسی که مدرک معلمی گرفته باشد،هر کسی مدرک معلمی گرفته است معلم نیست آنکه معلم است من برای او احترام قائل هستم و اگر دست من بود بالاترین مقام را برای معلم انتخاب میکردم " گفت: اگرچه نمی توان ذره ای از زحمات شما را جبران کرد اما بنده و همه مسئولان در تلاش هستند تا مشکلات موجود مرتفع گردد.

رضازاده در خصوص معلمان حق‌التدریسی هم گفت: دفاع‌هایی که لازم بود در صحن مجلس انجام شده و به امید خدا مشکلات این عزیزان هم حل خواهدشد.

او در خصوص مشکلات معیشتی معلمان گفت: این موضوع دغدغه همه مسئولان است که به یاری خداوند مرتفع خواهد شد.

او درپایان ازفرهنگیان منطقه خِشت و کُمارج دعوت کرد تا در صورت تمایل و اعلام آمادگی ریاست اداره ، نسبت به حضور درصحن علنی مجلس و بازدید و آشنا شدن با روند کار نمایندگان خود در خانه ملت اقدام نمایند.

ریئس اداره آموزش وپرورش خِشت و کمارج نیز در گفت‌وگو با پانا، برگزاری این مراسم را فرصتی مغتنم در راستای تقدیر و تشکر از زحمات وتلاش‌های معلمان گرانقدر بخش خشت وکُنارتخته وکمارج دانست و با تبریک روز و هفته معلم، ازحضور مدعوین در جمع فرهنگیان منطقه تقدیر و تشکر کرد و افزود: شرافت معلم بخاطر علمی است که کسب نموده و آن را با اخلاق در آمیخته وبه دیگران عرضه میدارد و امروز، روز ارج نهادن به مقام علم و تجلیل از ارزشهاست، ارزشهایی که در وجود معلم تجلی یافته و شاهد آن هستیم.

هدایت دهقانی ادامه داد: اگر امروز از استاد مطهری بعنوان یک احیاگر سخن می گوییم به این دلیل است که کلام ایشان توانسته نسل‌هایی را زنده کند و همه شاهد آن هستیم که امروز بسیاری از خیزش‌های فکری و معرفتی جوانان این مرز و بوم، برگرفته از سخنان حکیمانه استاد مطهری و دکتر شریعتی است.

دهقانی خطاب به معلمان، دانش‌آموزان را اماناتی ارزشمند در دستان آنها دانست و گفت: شاگردان و دانش‌آموزان از ما علم زنده می خواهند، بایستی با درک درست آن، علم، اندیشه و اخلاق را به تصویر کشیده و برای توسعه و تعالی خود و شاگردان با همتی مضاعف قدم برداریم.

درادامه این مراسم ازیک عبدالرسول روان‌شاد معلم نمونه استانی، آقای هدایت آزادی ،خانم‌ها صدیقه خضری مطلق و نرگس رستمی به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای تجلیل شد.

خبرنگار: محمدرضاادریسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار