مسجدجامعی: مصوبه دولت در افزایش بهای آب شرب مبنا قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد نرخ مصوب هیأت وزیران به جای نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی برای بهای آب شرب در سال ۹۸ در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۹۱۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی: مصوبه دولت در افزایش بهای آب شرب مبنا قرار گیرد

احمد مسجدجامعی که در جریان بررسی «اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران» در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که در این متن برای آب شرب به جای «بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی»، بر اساس نرخ مصوب هیأت وزیران قرار گیرد. چون دولت در این باره مصوبه دارد.

وی افزود: محاسبات ما تا ۲۰ درصد است و البته برای مشترکین پرمصرف به درستی خیلی بیشتر. اما در مصوبه دولت آمده است که «بهای آب شرب از ابتدای اردیبهشت ۹۸ سالانه به میزان هفت درصد افزایش می‌یابد.» معاون اول رئیس جمهوری، آقای اسحاق جهانگیری هم این مصوبه را امضا کرده‌اند. بنابراین ما چرا مصوبه و محاسبه دولت را که هفت درصد است در نظر نگیریم؟

مسجدجامعی افزود: پیشنهاد من این است که درباره افزایش بهای آب به مصوبه دولت بازگردیم. درتصویب نامه هیأت وزیران، نام وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه آمده و ذکر شده که: «بهای آب شرب سالانه به میزان ۷ درصد افزایش می‌یابد» حالا این افزایش قیمت‌ها به غیر از مصوبه دولت به اسم شورا است و به مصلحت نیست. بنابراین پیشنهاد من بازگشت به مصوبه دولت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آب مانند نان است جز اقلام ضروری و حیاتی است و بر همین اساس هم دولت هفت درصد افزایش اعلام کرده است.

نظارت شورا برای اتمام پروژه فاضلاب تهران افزایش یابد

احمد مسجدجامعی همچنین در جریان تمدید مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای تأمین اعتبار فاضلاب شهر تهران با بیان این مطلب افزود: نامه‌ای که خود دوستان آبفا نوشتند پیشنهاد توافقشان دوساله بوده است، امتیازات ویژه ای هم گرفتند. آنها پیشنهاد دادند از همه مشترکین آب خانگی و غیر خانگی مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان سهم تبصره ۳ دریافت شود و از همه مشترکین فاضلاب خانگی و غیرخانگی مبلغ ۱۰ هزار ریال سهم تبصره ۳ دریافت می‌شود

وی افزود: ما آبونمان را از سهم تبصره ۳ و از هزار ریال تا یازده هزار ریال افزایش دادیم. تقاضای آبفا تمدید تا سال ۱۴۰۰ است نه ۱۴۰۲، در لایحه آنها آبونمان آب و فاضلاب هزار تومان بوده و پیشنهادشان ده هزار ریال بوده است. بحث من این است که حالا ما اینهمه نرخ را افزایش دادیم دست کم نظارت را هم افزایش دهیم.

مسجدجامعی گفت: پیشنهاد من برگشت به لایحه دوساله بوده و اشکالی هم ایجاد نمی‌کرد اما اگر قرار است ۵ ساله باشد با پیشنهاد خانم دکتر آروین برای نظارت بیشتر موافقم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این پروژه‌ها بحثی به نام آلودگی‌های خانگی، صنعتی و خدماتی داشتیم که به رود دره‌ها آسیب می‌زند. در مصوبه این هم اضافه شود که به فهرست پروژه‌ها در تفاهم نامه اضافه شود و از آسیب زدن به آب شرب که به سمت مزارع و کشتزارها و مراتع می‌رود و ایجاد چرخه معیوب جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار