مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

جذب 400 معلم در سال جدید

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه که روز گذشته در سالن شهید موحدی اداره کل آموزش و پرورش و با حضورمعاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی و معاون آموزش ابتدایی صورت گرفت، محور همه برنامه های سند تحول بنیادین را دانش آموز و معلم که دو عنصر اساسی آموزش و پرورش هستند عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب 400 معلم در سال جدید

محمد پورداود با بیان این که بعد از دو سال و با ورود وزیر آموزش و پرورش حاضر دکتر بطحایی امروز سند تحول بنیادین به عنوان میثاق نامه و نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است، این سند را دارای 6 زیر نظام دانست که 4 اولویت اساسی از قبیل سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس آزمون و مصاحبه، تمرکز زدایی با شاخص های مناسب درراستای تنفیذ اختیار به مدیران و طرح تحولی و تکالیف مهارت محور در مدارس را در دستور کار خود قرار داده است.
او خاطرنشان کرد: معلمان همچنان جزء با نفوذترین افراد در جامعه هستند و به عنوان مرجع علمی و اخلاقی شناخته می شوند.
پورداود با بیان این که در هفته معلم از تمام ظرفیت ها و امکانات برای اجرای برنامه هایی در خور شأن فرهنگیان فرهیخته استان استفاده شده است، اهدای گل به معلمان در محل سرویس های ایاب و ذهاب، صدور 22 هزار عدد لوح تقدیر به تمام معلمان استان، دعوت از پیشکسوتان فرهنگی، اهدای نشان سند تحول بنیادین به هزار معلم، دیدار با استاندار، امام جمعه و تعدادی از مسئولین ارشد استان، عیادت از بیماران فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا و جشن سپاس معلم را از جمله برنامه های آموزش و پرورش در این هفته بیان کرد و از برگزاری یادواره سرداران فرهنگی جهت تقویت جلوه های ایثار و مبارزه با جهل و استکبار خبر داد.
او در ادامه با بیان این که در سند تحول بنیادین معلم پژوهشگر، استاد و فن آور و متفاوت با کارمندان سایر دستگاه ها است اظهار کرد: ماحصل سند تحول بنیادین را می توان در طرح تدبیر مقطع ابتدایی و طرح تعالی دوره متوسطه دید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از تقدیر 1 معلم برتر استان در سطح کشوری خبر داد و گفت: در هفته معلم از 58 معلم نمونه استانی و 300 معلم نمونه مناطق 19 گانه نیز قدردانی خواهد شد.
پورداوود با بیان این که حذف مشق شب یک شایعه بود گفت: هدف ما این است که مشق شب با تعریف سنتی آن در مدارس و با نظارت معلم انجام شود اما تقویت مهارت های دانش آموز به عنوان تکالیف در منزل صورت می گیرد.
او در خصوص طرح «بازی و یادگیری» با بیان این که سعی بر این است هویت بومی و محلی در بحث بازی ها گنجانده شود گفت: این طرح در 100 مدرسه استان اجرایی شده و امسال نیز 100 مدرسه را تحت پوشش قرار می دهد.
پورداود با اشاره به وجود 2 هزار و 513 مدرسه در سطح استان خاطرنشان کرد: 287 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در استان تحصیل می‌کنند که 9 درصد از این تعداد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم توسعه این آمار باید به 15 درصد افزایش یابد.
او با بیان این که 40 هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان مشغول به تدریس هستند که از این تعداد امسال 900 معلم بازنشسته می شوند گفت: با این که حدود 400 معلم جایگزین معلمان بازنشسته می شوند اما به علت استفاده از ظرفیت نیروهای رسمی و دانشجو معلمانی که 4 ترم را گذرانده اند مشکل خاصی در تأمین نیروی انسانی نخواهیم داشت همچنین معلمانی که دارای مدرک لیسانس هستند می توانند 35 سال در دستگاه تعلیم و تربیت خدمت کنند.

او با بیان این که بودجه عمرانی 2.5 برابر افزایش یافته است تصریح کرد: تلاش برای استانداردسازی تجهیزات و سیستم گرمایشی مدارس صورت گرفته و اکنون بیش از 99 درصد مدارس بخاری گازسوز دارند.
او در ادامه با اشاره به این که در سیل اخیر هیچ مدرسه‌ای در استان دچار خسارات جدی نشده است گفت: در بارندگی های شدید امسال مدارس مکانی امن برای پناهندگان شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با قدردانی از همکاری خوب رسانه ها با دستگاه تعلیم و تربیت استان، ابراز امیدواری کرد: این همکاری ها همچنان ادامه یابد و فعالان رسانه نقش مهم خود را در رشد و توسعه آموزش و پرورش ایفا کنند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار