از بین ۱۰۰ برگزیده برتر کشوری صورت گرفت؛

برگزیده شدن 4 دانش آموز سمنانی در مسابقات علمی نور

سمنان (پانا) - "محمدفواد خوشبین" ، "رهام امینی" ، "سیده عسل عظیمی" و "سهلا علائی" از استان سمنان در میان 100 برگزیده برتر دانش آموزان در مسابقات علمی نور بودند.

کد مطلب: ۹۱۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزیده شدن 4 دانش آموز سمنانی در مسابقات علمی نور

مسابقه دانش آموزی نور به عنوان اولین رویداد در حوزه دانش آموزی مرکز علوم مصطفی(ص) در جهان اسلام است که با هدف امیدبخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام به صورت سالانه و هر سال با گرامی داشت یکی از برجستگان علم و فناوری جهان اسلام برگزار می شود.

در سومین دوره این مسابقه با گرامیداشت ابن­ رزاز جزری، در سال تحصیلی 96-97 از دی‌ماه آغاز شد و نتایج آن در اردیبهشت 98 اعلام شد. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم­ های علمی کوتاه یک دقیقه ­ای از انجام آزمایش یا وسیله ساخته شده از ساخت ساز و کارهای (مکانیزم ­های) حرکتی و آزمایش­ هایی در مباحث مختلف مکانیک است.

موضوعات فیلم‌های علمی عبارتند از: ماشین ­های ساده و مکانیزم ­های حرکتی، اصطکاک، ایستایی، مرکز جرم، استاتیک، اینرسی، حرکت دورانی، نیروهای جانب مرکز، حرکت پرتابی، قوانین نیوتن، گرانش، فنر، تکانه، انرژی مکانیکی و تبدیل های آن، آونگ ها، فشار و شناوری، فشاردر جامدات، مایعات، گازها، قانون برنولی، سیالات، نوسان، تشدید، امواج مکانیکی بود.

در سومین دوره مسابقه نور، 5 هزار و 122 دانش آموز در قالب گروه‌های 2 یا 3 نفره آثار علمی خود را به صورت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای به دبیرخانه جایزه مصطفی ارسال کردند.

100 برگزیده این دوره از مسابقات از کشورهایی همچون افغانستان، تانزانیا، پاکستان و عراق و ایران هستند. در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات نور، به 100 اثر برتر دانش‌آموزی، 100 سکه نیم بها آزادی اهدا و تعدادی تجهیزات آزمایشگاهی به 10 پژوهشسرا و 10 مدرسه با مشارکت برتر اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار