معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

80 هزار دانش آموز سفیر سلامت در آذربایجان غربی فعالیت می کند

ارومیه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 80 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی به عنوان سفیران سلامت فعالیت می کنند که بیش از چهارده درصد کل دانش آموزان استان را شامل می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
80 هزار دانش آموز سفیر سلامت در آذربایجان غربی فعالیت می کند

ولی حسینی روز دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از سومین جشنواره سفیران سلامت آذربایجان غربی که در محل سالن نیلوفر ناحیه یک ارومیه برگزار شد؛ افزود: هدف سفیران سلامت، انتقال مفاهیم تغذیه سالم، تحرک بدنی و خود مراقبتی به دانش آموزان و خانواده ها است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور یک میلیون و 700 هزار دانش آموز جزو سفیران سلامت می باشند بیان کرد: اگر در حوزه سلامت پیشگیری مد نظر باشد دیگر به جنبه درمان محور و افزایش روز افزون تخت های بیمارستانی نیازی نیست.

وی اظهار داشت: پیشرفت علم و تکنولوژی موجب شده تا تحرک افراد جامعه کم شود و بیشتر دانش آموزان مشکل چاقی داشته باشند و اکنون طبق آمار موجود 35 درصد جامعه دارای کلسترول خون بالا هستند.

حسینی درباره محیط زیست، سلامت وچالش های این بخش گفت: آلودگی هوا و خاک و آب باعث شده امروز یکی از مهمترین چالش ها در این زمینه موضوع حفاظت از محیط زیست باشد.

وی اظهار داشت: این موضوع دولت را مکلف کرده است تا دستگاه ها دور هم جمع شوند و با حداقل ها این مشکلات را با فرهنگ سازی حل کنند.

علی نظری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: اتفاقات و حوادثی که ناشی از تخریب محیط زیست بوده مثل دریاچه ارومیه جامعه را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.

وی اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی بین سلامت و محیط زیست و هفته سلامت وجود دارد و در این هفته باید نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه تلاش شود.

وی گفت: اگر از هم اکنون این موضوع به کودکان و نوجوانان منتقل و آموزش داده نشود در آینده امکان پذیر نخواهد بود.

نظری با بیان اینکه زمینه و بستر برای حفاظت از محیط زیست و جنگل ها و مراتع و دریاها فراهم است گفت: دلیل اصلی سیل در گلستان تخریب جنگلها و مراتع بوده و قبلا در این زمینه هشدار داده شده بود.

وی افزود: صدا و سیما و رسانه ها در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید فعال باشند.

در این آیین از شرکت کنندگان در سومین جشنواره سفیران سلامت استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و میثاق نامه سفیران سلامت توسط مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار