انتشار کتابی برای گیاهان گیلان

رشت (پانا) - معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان بیان کرد: فلور گیلان کتابیست از ولی الله مظفریان در ارتباط با گیاهان استان که جای پای خود را در میان فرهنگ مردم استان گشوده است.

کد مطلب: ۹۱۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
انتشار کتابی برای گیاهان گیلان

گیاهان یکی از شگفتی‌های طبیعت است که نقش مهمی در تغذیه، توسعۀ صنعت و سالم‌سازی محیط ‌زیست و جلوگیری از فرسایش خاک دارند.
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان گفت: گیاهان به اندازۀ زمین برای زندگی انسان‌ها و جانوران مهم و حیاتی هستند به همین‌دلیل به‌عنوان ارزشمندترین ثروت‌ هر کشور محسوب می‌شوند و استان گیلان به‌ دلیل اقلیم خاص و منحصر بفرد، یکی از رویشگاه‌های مهم و متنوع گیاهی است.
وی ادامه داد: حدود 20 درصد فلور کشور در این استان می‌روید و حدود دو هزار گونۀ گیاهی تاکنون در این استان شناسایی شده است؛ همین سرمایۀ طبیعی سبب ‌شده تا ردپای این گیاهان در سبک زندگی مردم این دیار مشهود باشد.
پرحلم افزود: گیلان به تنوع و فرهنگ غذایی بالا مشهور است که بن مایه بخش اعظم فرهنگ غذایی گیلان را گیاهان تشکیل می دهند و علاوه بر فرهنگ غذایی گیاهان در معماری، اقتصاد، صنعت، پزشکی و ... نقشی پررنگ داشته و دارند.
معاون فرهنگی هنری گیلان اضافه کرد: شناسایی و معرفی این گیاهان که گونه‌هایی از آنها نیز در حال انقراض است، بی‌گمان در توسعۀ استان گیلان از دیدگاه‌ گوناگون حائز اهمیت است و کتاب «فلور گیلان» پژوهشی سترگ است که توسط دکتر ولی‌الله مظفریان یکی از بزرگان گیاه‌شناسی کشور به انجام رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار