رئیس پلیس تهران اعلام کرد

صلح و سازش 85 درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌های پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، گفت بالغ بر 85 درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها به صلح و سازش می‌رسد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
صلح و سازش 85 درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: روانشناسی یکی از علوم مهم و مورد نیاز جامعه است و روانشناسان و مشاوران، رفتار سالم اجتماعی را در جامعه گسترش می‌دهند که جای قدردانی دارد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان نیروی خدوم و خدمتگزار جامعه و از جمله نهادهایی است که به سبب ارتباط نزدیک و تعدد ماموریت‌ها، به طور مستمر با شهروندان در ارتباط بوده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از آن به‌ عنوان نیروی مسلح اجتماعی یاد کرده است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: بیش از دو دهه است که نیروی انتظامی رویکرد جامعه‌ محوری و مردم محوری را سرلوحه امور و معاونت اجتماعی را در ساختار پلیس برای نیل به این اهداف، تشکیل داده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در مراکز مشاوره پلیس پایتخت، گفت: امروز پلیس تهران بزرگ از همکاران روانشناس و مشاور در تمامی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی شهر تهران استفاده می‌کند و در همه کلانتری‌ها بخشی به عنوان مرکز مشاوره ایجاد شده تا با رسیدگی به امور انتظامی و اجتماعی شهروندان مشکلات آنها را در همان کلانتری حل و فصل کند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به ایجاد 11 مرکز مشاوره در 11 سرکلانتری شهر تهران، افزود: بالغ بر 85 درصد پرونده‌های ارجاع شده با اقدامات مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌ها به صلح و سازش می‌رسد و همین رویکرد نیز در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی از دوران گذشته وجود داشته است.

سردار رحیمی همچنین به بکارگیری روانشناسان و مشاوران در مجموعه پلیس امنیت اخلاقی اشاره و بیان کرد: در این بخش نیز پلیس با همکاری متخصصان روانشناسی و مشاوره سعی دارد به امور شهروندان رسیدگی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار