معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحقق واقعی عدالت آموزشی هدف آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف معاونت آموزش ابتدایی تحقق واقعی عدالت آموزشی است و پیگیری این هدف مهم فرصت های برابر یادگیری و یاددهی را در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۱۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق واقعی عدالت آموزشی هدف آموزش و پرورش است

رضوان حکیم زاده روز شنبه در آیین آغاز جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی در ماکو افزود: آنچه که در موضوع بازماندگان از تحصیل مطرح است تغییر نگرش خانواده از سوی علما و معتمدین محلی برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل است.

وی بازی را لازمه رشد فکری و جسمی دانش آموزان بیان کرد و گفت: فضای رسانه ای امروز تربیت فرزندان در خانه و مدرسه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ فرهنگ غنی عشایری در دستور کار آموزش و پرورش عشایری قرار دارد اضافه کرد: معلمان عشایری می توانند به عنوان عنصر تحول آفرین در زمینه ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به تلاش مسئولان آذربایجان غربی در تحت پوشش بردن نوآموزان پیش دبستانی بیان کرد: با همت مسوولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی، 16هزار نوآموز بر تعداد نوآموزان این استان افزوده شده که شایسته تقدیر است.


حکیم زاده با اشاره به اینکه آموزش زیربنای هر توسعه ای است گفت: ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش کیفیت آموزش و همکاری با آموزش و پرورش، در واقع زیربنای توسعه این منطقه را پی ریزی خواهد کرد.

جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی صبح روز شنبه در منطقه آزاد ماکو اغاز شد و به مدت 2 روز ادامه دارد.

دانش آموزان در این 2 روز ضمن شرکت در مسابقات ورزشی و فرهنگی با آداب و رسوم و انواع بازی ها و صنایع دستی تولیدی عشایر استان آشنا می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار