سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: 30 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان اصفهان دانشجو می پذیرند

اصفهان (پانا) - سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در کل کشور 600 مرکز آموزش علمی کاربردی فعال است و بیش از 800 کد رشته مهارتی در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه وجود دارد که متناسب با نیاز هر استان تعدادی از آن رشته ها در مراکز آموزشی آن استان تدریس می شود.

کد مطلب: ۹۱۰۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: 30 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان اصفهان دانشجو می پذیرند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، مهدی قیصری در نشست ائمه جماعات مراکز آموزش علمی کاربردی منطقه شش کشوری اظهار کرد: در نظام آموزش عالی کشور دو نظام نظری و مهارتی-کاربردی وجود دارد که نظام نظری در دانشگاه های دولتی مانند صنعتی اصفهان و شریف، دانشگاه اصفهان و ...آموزش داده می شود و رسالت این دانشگاه ها این است که مرزهای دانش را پیش ببرد و استاد تربیت کنند. در مقابل آن، نظام آموزش کاربردی و مهارتی است که متولی این آموزش ها دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه علمی کاربردی گفت: رسالت دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارت و علم همراه کاربرد به دانشجویان برای حضور فعال و موثر در محیط کار در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر می باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: دسته اول دانشجویانی که در مراکزعلمی کاربردی تحصیل می کنند اغلب افرادی هستند که در رشته مورد نظر خود شاغل هستند اما اطلاعات به روزی ندارند و با تحصیل در دانشگاه می خواهند ارتقا علمی و مهارتی و یا شغلی پیدا کنند. دسته دوم افرادی هستند که شاغل نبوده و قصد دارند بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه علمی کاربردی به سرعت وارد بازار کار شوند.

قیصری با بیان اینکه 60 تا 70 درصد از سرفصل رشته های دانشگاه علمی کاربردی، کارگاه، آزمایشگاه و کارورزی است، ادامه داد: امروزه آموزش های نظری برای جامعه ارزشمند شده و مورد توجه است، اما مگر جامعه چقدر به دکتر و مهندس نیاز دارد؟ جامعه به افرادی که در حرفه های مختلف مهارت داشته باشند و مسئولیت انجام کارها را به عهده بگیرند نیز نیاز دارد. اگر این آگاهی به جامعه داده شود که نیاز جامعه چیست و چگونه می توانند این نیاز را بر طرف کنند، توجه آحاد جامعه به آموزش های علمی کاربردی جلب میشود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات می تواند مردم را از این موضوع آگاه کنند، گفت: روزانه تعداد زیادی از افراد برای مشاوره به ائمه جماعات مراجعه می کنند و شما می توانید آنان را با دانشگاه علمی کاربردی آشنا کرده و مراجعین را از خدمات و پتانسیل های دانشگاه آگاه کنید.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان افزود: در کل کشور 600 مرکز آموزش علمی کاربردی فعال و بیش از 800 کد رشته مهارتی وجود دارد که متناسب با نیاز هر استان تعدادی از آن رشته ها در مراکز آن استان تدریس می شود.

قیصری اظهار کرد: در منطقه شش کشور که استان های اصفهان،چهار محال و بختیاری و یزد را شامل می شود حدود 50 مرکز آموزش فعال است که 30 مرکز به اصفهان، 12مرکز به استان یزد و 8 مرکز به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد، اما خیلی از دانشجویان از گستردگی دانشگاه علمی کاربردی خبر ندارند و ائمه جماعات با توجه به جایگاهی که در مراکز علمی کاربردی دارند می توانند به خوبی دانشجویان را آگاه کنند.

گفتنی است در این جلسه معاون اداره کل اطلاعات استان اصفهان در ارتباط با آسیب های جنگ نرم، شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و.. مطالبی را عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار