31 میلیون دلار صادرات توسط شرکت های تعاونی گیلان انجام شد

رشت (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: شرکت های تعاونی استان سال گذشته، 31 میلیون دلار صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی داشتند.

کد مطلب: ۹۱۰۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
31 میلیون دلار صادرات توسط شرکت های تعاونی گیلان انجام شد

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزاران این کلانشهر در مصلی امام خمینی گفت: این صادرات در قالب کشاورزی، صنایع دستی، فروش مصنوعات فلزی و پلاستیکی انجام شد.
وی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر و تبریک این روز به کارگران و با بیان فعالیت 313 هزار کارگر در گیلان اظهار داشت: بیمه شدگان اصلی در این استان 412 هزار نفر هستند که سازمان تامین اجتماعی از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این تعداد با افراد تحت تکفل آنان خدمات ارائه می دهد.
علیزاده با بیان این که حدود 938 هزار نفر جمعیت فعال در استان داریم، خاطر نشان کرد: 838 هزار نفر جمعیت شاغل هستند که نرخ بیکاری در گیلان حدود 10 درصد است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال ماقبل اضافه کرد: سال گذشته، 138 مورد حوادث ناشی از کار در گیلان گزارش شده که نسبت به سال 96، 37 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در تشریح ارائه تسهیلات ارزان قیمت در زمینه اشتغالزایی در سال گذشته بیان داشت: حدود 257 میلیارد تومان تسهیلات در اشتغال روستایی، نزدیک به 95 میلیارد تومان در حوزه اشتغال فراگیر و افزون بر 29 میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار