فیلمساز گیلانی با «گل جهان» بر فرش قرمز کازان

رشت (پانا) - زهره زمانی بانوی فیلمساز و رئیس انجمن سینمای جوانان بندرانزلی با لباس بافته شده از پارچه محلی گیلان به عنوان داور در جشنواره بین المللی فیلم کازان در کشور روسیه حضور یافت .

کد مطلب: ۹۱۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فیلمساز گیلانی با «گل جهان» بر فرش قرمز کازان

بیش از960 اثر از 57 کشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مسلمان کازان مورد داوری قرار می گیرد و 65 اثر از حدود 30 کشور در بخش مسابقه حضور دارند.
وی با اشاره به حضور 18 داور و هنرمندان سرشناس سینمای حرفه‌ای و کوتاه جهان در این جشنواره اظهار کرد: من و دو داور دیگر از روسیه و کره داور بخش فیلم‌های کوتاه داستانی بین‌الملل و فیلمهای بلند ملی تاتارستان هستیم که در این دو بخش باید 25 فیلم دیده و قضاوت شود .
وی خاطرنشان کرد: درجشنواره امسال چهار فیلم ایرانی شامل ' کاج' ساخته محمدهرمزی، 'شکلات' اثر مهدی حیدری، 'درخت زیتون سعد' به کارگردانی احمد زائری و 'پسران سندباد' ساخته رضا حائری شرکت دارند.
زهره زمانی گفت: هدف جشنواره یک هفته‌ای فیلم مسلمانان کازان با شعار «از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»،گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری کازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان است.
زمانی تصریح کرد: مسلمانان تاتارستان نگاه زیبایی به سینما دارند و می خواهند از طریق سینما، دیالوگ و ارتباط فرهنگی و هنری بین مسلمانان و بقیه مردم دنیا برقرار کنند.
این دومین بار است که این بانوی فیلمساز به عنوان سفیر فرهنگ و هنر ایران و گیلان در جشنواره‌های خارجی از لباس زیبای گیلان استفاده می‌کند. لباس قبلی او پوشش زن شرق گیلان بود اما این بار لباس طرحی جدیدتر با استفاده از عناصر لباس گیلانی را داراست پارچه لباس چادر شب دستباف گیلان است که ثبت جهانی شده و طراحی لباس کار هانیه دوستی طراح گیلانی با اسم «گل جهان» است.
زمانی همچنین از سال 2012 جزء برنامه ریزان جشنواره بین المللی فیلم داکا بود و از سال گذشته رییس برنامه ریزان فیلمهای خارجی شد . این بانوی فیلمساز اهل انزلی همچنین برنامه ریز جشنواره مذهب امروز و رنگین کمان لندن نیز هست .وی 12 تا 20 ژانویه امسال نیز رییس برنامه ریزان جشنواره فیلم داکا با نمایش 216 فیلم و حضور 100 مهمان خارجی بود.
پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه با حضور دهها تن از هنرمندان عرصه سینما و شخصیت های فرهنگی روسی و خارجی 24 تا 30 آوریل 2019 ( 4 تا 10 اردی بهشت) در کازان تاتارستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار