هشتمین جشنواره جابر بن حیان در استان مرکزی افتتاح شد

اراک(پانا)- با حضور مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، هشتمین جشنواره جابر بن حیان در استان مرکزی در دبیرستان نمونه اطهار شهر اراک افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین جشنواره جابر بن حیان در استان مرکزی افتتاح شد

«رخساره فضلی» مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در استان مرکزی گفت: جشنواره جابربن حیان یک تمرین علمی برای دانش آموزان است.

وی افزود: جشنواره جابر بن حیان، از نظر فکر و ایده جز فعالیت های بسیار جذابی است که روح زندگی را در مدارس ابتدایی جاری و کلاس های ما را به یک محیط لذت بخش و شاد برای کودکان بدل می کند

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: جشنواره جابر در یک تعریف ساده دمیدن روح روش علمی در مدارس ابتدایی است که منجر به پرورش استعداد و توانایی دانش آموزان دوره ابتدایی با استفاده از روش علمی خواهد شد.

فضلی با تأکید بر اینکه ضرورتی ندارد که از کودکان خود در طرح جابر، انتظار تولید و یا اختراع داشته باشیم تصریح کرد: با اصرار بر ایجاد فضای رقابتی در جشنواره جابر و تلاش جهت نخبه پروری نباید فرصت یادگیری و لذت بردن از کار علمی را از کودکان سلب کنیم.

وی افزود: باید فرصت یادگیری را برای کودکان فراهم نمود تا آنها ضمن کشف خود و پیرامونشان از یادگیری لذت ببرند و در فرآیند آزمون و خطا، با مساله علمی و فرضیه سازی آشنا شوند.

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر این روند تقویت شد به هدف مد نظر جشنواره جابر رسیده ایم و فرد در آینده در هر زمینه ای، به فرد موفقی بدل می شود، اما دخالت های ما بعضا مانع رشد همه جانبه استعدادهای آنها می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم، گفت: همه ساله جشنواره پروژهای های علمی دانش آموزان با عنوان جابربن حیان با هدف تقویت حس کنجکاوی و توسعه و ترویج پژوهش در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود.

«علی محمد غلامی» تأکید کرد: جشنواره جابربن حیان در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش در پرورش، نقش بسزایی در توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و خلاقیت در مدارس ابتدایی دارد.

وی یادآور شد: مرحله استانی هشتمین جشنواره و نمایشگاه پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان ) با حضور 130 اثر به مدت یک هفته در محل دبیرستان دخترانه اطهر برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار