آغاز رقابت 2300 دانش‌آموز در مسابقات قرآن آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)-معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان با حضور بیش از دو هزار و 300 نفر از دانش آموزان برگزیده دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت 2300 دانش‌آموز در مسابقات قرآن آذربایجان‌غربی

قدرت الله قاسمی اظهار کرد: رویکرد سند تحول بنیادین در 6 ساحت اعلام شده کاملا تربیتی بوده و همه را ملزم می‌سازد تا با استعانت از عالیترین مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن و معارف اسلامی شرایط شایسته ای را برای تحقق حیات طیبه فراهم سازیم.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت را تقویت ایمان، صفای دل و نشاط سازی و آشنایی با سبک زندگی ائمه در بین دانش آموزان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: سی و هفتمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز به میزبانی شهرستان‌های شاهین دژ و چایپاره در مدت چهار روز با حضور دو هزار و 300 نفر از دانش آموزان منتخب مناطق برگزار می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: این مسابقات در رشته قرآن شامل قرائت، مفاهیم، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، حفظ موضوعی و حفظ جزء 30، در رشته نماز شامل احکام، اذان و انشای نماز و در رشته عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی است.
وی اظهار کرد: در مرحله قبلی این مسابقات به تعداد 280 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی و در مرحله منطقه ای به تعداد 53 هزار نفر شرکت کرده اند.

قاسمی ادامه داد: دانش آموزان مناطق شمال استان در شهرستان چایپاره و دانش آموزان جنوب استان در شهرستان شاهین دژ در رشته های معرفتی و مهارتهای قرآنی خویش را ارائه خواهند کرد.

وی گفت: منتخبین مرحله استانی به عنوان نمایندگان استان در تابستان امسال به همراه دانش آموزان سایر استان‌ها در مرحله کشوری که در شهرهای مشهد مقدس و زنجان برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: امروزه توجه به مفاهیم قرآنی و الگو گرفتن از سبک و سیره‌ی ائمه بزرگوار بیش از هر زمان دیگر ضروری بوده و به جهت مشکلات متعدد روحی و رفتاری و تنوع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی لازم است تا برای رسیدن به آرمان‌های تربیتی و ایجاد زمینه مناسب بالندگی و شکوفایی برای فردا سازان میهن اسلامی به تربیت و آموزه‌های قرآنی و معارف توجه ویژه به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار