طی بیانیه‌ای مطرح شد

انتقاد روسیه از سیاست‌های تحریمی آمریکا در قبال ایران

مسکو: خویشتن‌داری تهران در برابر سیاست‌های تحریک‌آمیز واشنگتن راهکار صحیحی است

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه از تشدید سیاست‌های تحریمی ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۰۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد روسیه از سیاست‌های تحریمی آمریکا در قبال ایران

غروب دوشنبه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا خبر از لغو کامل معافیت‌های نفتی 8کشور ایتالیا، ژاپن، ترکیه، چین، عراق، تایوان، یونان و کره‌جنوبی از دوازدهم اردیبهشت ماه برای خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران داد که طی آن ترکیه و چین به این موضوع واکنش نشان داده و به خرید نفت از تهران تاکید کردند.

کره‌جنوبی نیز هیاتی را برای رایزنی با مقام‌های کاخ سفید عازم این کشور کرد.

صبح امروز (چهارشنبه) وزارت امور خارجه روسیه نیز طی بیانیه‌ای از سیاست تشدید تحریم‌های ایران توسط ایالات متحده آمریکا به‌ویژه سیاست تحریم نفتی تهران انتقاد کرد.

بر اساس آنچه که در دوویچه‌وله منتشر کرده، وزارت امور خارجه روسیه در اطلاعیه خود با اشاره به سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، رویکرد آمریکا را ناصحیح ارزیابی کرده و ضمن انتقاد از سیاست‌های واشگتن گفته است که سیاست‌های کشور روز به روز، «تهاجمی‌تر و بی‌رحمانه‌تر» می‌شود.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که «کار به جایی رسیده است که آمریکا حتی آرزوی سروری بر جهان را نیز پنهان نمی‌کند.»

دولت روسیه در عین حال سیاست و واکنش مسئولان جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا را سیاست درستی ارزیابی کرده است.

روسیه «خویشتن‌داری» حکومت ایران در برابر سیاست‌های «تحریک‌آمیز» آمریکا را راهکار صحیحی برای مقابله با سیاست‌های دولت آمریکا خوانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار