رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت هفته سلامت در فارس

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای بیش از ۳ هزار ویژه برنامه به مناسبت هفته سلامت در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت هفته سلامت در فارس

علی بهادر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت افزود: بزرگترین هدف هفته سلامت توجه به خودمراقبتی است و اگر وزارت بهداشت تمام توان خود را هم جمع کند، بیمارستان و تجهیزات پزشکی ارائه دهد نمیتواند جامعه را نسبت به سلامتی خود آگاه کند و سلامت اجتماعی نیازمند آگاهی جامعه نسبت به خودمراقبتی است.

او ادامه داد: از یکشنبه، هفته سلامت آغاز شد که برای روزهای این هفته نام‌های مختلفی انتخاب شده است.
او ادامه داد: سلامت، روز و ماه نمی‌شناسد اما بزرگترین هدف هفته سلامت توجه به خودمراقبی است که همه باید همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بیش از ۱۳۵۰ جلسه عمومی، ۲۰۰ پایگاه سلامت، ۳۱۰ ایستگاه سنجش سلامت وظیفه اندازه گیری قندخون، فشار خون و.. انجام می‌شود، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، برگزاری بیش از ۳۰۰ جشنواره غذای سالم، ۲۲۰ مورد پیاده روی خانوادگی، ۴۲۵ مورد برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس، ۳۳۰ مورد در ادارات، ۵۷۰ مورد برگزاری تورهای آموزشی و ۳۸ مسابقه دوچرخه سواری از جمله برنامه‌های این هفته است.

بهادر ادامه داد: بهترین منابع هر کشور نیروی انسانی است که باید آموزش و سلامت خوب داشته باشند که در کشور ما پوشش همگانی سلامت تأمین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: امروز جهان گرفتار بیماری‌های غیر واگیر است که موضوع اصلی آن تغذیه است.

وی یادآور شد: امروز مدارس کوچکی داریم و نمی‌توانیم شاهد تحرک دانش آموزان باشیم که این مشکل است و از طرفی فضاهای اطراف شهر باید به پارک‌های عمومی تبدیل شوند تا مردم بتوانند تحرک مناسبی داشته باشند.

بهادر ادامه داد: مردم نیازمند تحرک هستند که باید چنین فضاهایی برای مردم فراهم شود زیرا اولویت امروز ما پیشگیری از بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص سفیران سلامت نیز گفت: همه مردم و مسئولین جامعه باید سفیر سلامت باشند تا شاهد وجود سلامت در مردم جامعه و به خصوص دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار