رشد 54 درصدی آثار ارسالی به هشتمین جشنواره نوجوان سالم در فارس

شیراز (پانا)_معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم، بیش از 72 هزار اثر از سراسر فارس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نشان از رشد 54 درصدی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال قبل است.

کد مطلب: ۹۰۹۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد 54 درصدی آثار ارسالی به هشتمین جشنواره نوجوان سالم در فارس

احمد علی قهرمانی در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره استانی نوجوان سالم در فارس که در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، از رشد 54 درصدی آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: 72 هزارو 450 اثر از سراسر فارس به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ،جشنواره نوجوان سالم را بستری مناسب برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان دانست و گفت: با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ، برای مقابله با این هجمه نیاز به راه اندازی یک نهضت در زمینه پیشگیری هستیم.

وی با بیان اینکه"هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است "، تاکید کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی نیز تکلیف همه ما تلاش برای تغییر دیدگاه جامعه نسبت به آینده دانش آموزان است تا زمینه کاهش آسیب ها در بین نسل آینده را فراهم کنیم.

قهرمانی با اشاره به رشد روز افزون علم و تکنولوژی و افزایش مشکلات زندگی شهر نشینی ، گفت: این پیشرفت هم یک فرصت است و هم تهدید و برای اینکه فرزندان ما از فرصت های رشد علم و دانش بهره مند شوند ، باید آگاهی های لازم در زمینه استفاده درست از آن را به دست آورند و در این زمینه نقش والدین بسیار مهم و حساس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از اجرای بیش از 20 طرح در حوزه آسیب های اجتماعی دانش آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: والدین به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان ، یکی از گروه های هدف ما در زمینه آموزش کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

او گفت: جشنواره نوجوان سالم از جمله این برنامه‌هاست که می تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس،جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود و این جشنواره ظرفیت لازم برای آگاه سازی عمومی و ارتقاء دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر و جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی را دارد.

قهرمانی گفت: این جشنواره در دو بخش " خلاقیت های دانش آموزی " و" ابتکارات مدرسه ای " برگزار می شود که بخش خلاقیت های دانش آموزی آن شامل ایده پردازی، مقاله ، نقاشی ، روز نامه دیواری ، عکس ، فیلم کوتاه ، نرم افزار چند رسانه ای ، تئاتر ، نمایش و انشاء می باشد که دانش آموزان ابتدایی فقط می توانند در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: بخش ابتکارات مدرسه ای ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس ، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی بوده است .

قهرمانی گفت: در این جشنواره ، والدین دانش آموزان در بخش مقاله و ایده پردازی و کارکنان مدارس نیز دربخش مقاله ، ایده پردازی و ابتکارات مدرسه ای آثار خود را ارائه نمودند .
علاوه بر تقدیر از 409 تن از دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره ، از 180 تن از روسا، معاونین و کارشناسان حوزه سلامت آموزش و پرورش سراسر فارس و 11 تن از داوران این جشنواره نیز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار