جشنواره گلستان خوانی سبب آشنایی دانش آموزان با ادبیات کهن است

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس امروز در میان خبرنگاران اظهار داشت:جشنواره گلستان خوانی چهارمین سال خود را طی میکند که توانسته است جای خود را در میان دانش آموزان و مدیران و والدین باز کند.

کد مطلب: ۹۰۹۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره گلستان خوانی سبب آشنایی دانش آموزان با ادبیات کهن است

علی عسکر جمشیدی، اهداف این برنامه را شناخت مفاخر علمی،بالابردن اطمینان دانش آموزان،آشنایی دانش آموزان با ادبیات کهن،بالابردن روحیه دانش آموزان و افزایش لغات عربی دانش آموزان دانست و ادامه داد: این برنامه در حال حاضر برای دوره دوم شامل کلاس های چهارم ، پنجم ، ششم در حال اجرا است.
وی خاطر نشان کرد:کتاب هایی برای این مسابقه طراحی شد که ضرب المثل هایی با عنوان (ورقی از گلستان در دبستان)که بخشی از حکایات سعدی که در بخش تربیتی به کار گرفته شده است و در قالب سه پایه چهارم،پنجم،ششم تهیه شده و در اختیار آموزگاران قرار گرفته شده است و در این راه کمک میکنند تا دانش آموزان در پایان سال ٩حکایت را یاد گرفته باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد:این طرح به صورت مجانی و اختیاری برای دانش آموزان در حال اجرا است.
جمشیدی ضمن اشاره به اینکه در این برنامه برنده و بازنده وجود ندارد و همه ی دانش آموزان برنده این مسابقه می باشند خاطر نشان کرد:این مسابقه بیشتر به صورت کار گروهی پیش رفته تا کودکان از دوران ابتدایی کار گروهی را بیاموزند.
جمشیدی ادامه داد:همایش پایانی گلستان خوانی در سطح شهرستان در اسفندماه است و همایش استانی در چهارم اردیبهشت ماه ساعت ٩ صبح با حضور 120دانش آموز برگزار می شود.


خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار