رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبرداد:برخورداری 100 درصدی جمعیت استان از پرونده الکترونیکی سلامت

بیرجند(پانا) ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:پرونده الکترونیکی سلامت، برای 100 درصد جمعیت خراسان جنوبی تشکیل شده است.

کد مطلب: ۹۰۹۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبرداد:برخورداری 100 درصدی جمعیت استان از پرونده الکترونیکی سلامت

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت با اعلام این خبر گفت:100 درصد جمعیت استان از پرونده الکترونیکی سلامت برخوردار شده اند اما 79 درصد این جمعیت با مراجعه به مراکز جامع سلامت یا پایگاههای بهداشتی پرونده خود را تکمیل کرده اند و 21 درصد هنوز مراجعه نکرده اند.


دهقانی از افرادی که پرونده شان تکمیل نیست تقاضا کرد برای برخورداری از مزایا و خدمات بهداشتی و درمانی بهتر، نسبت به تکمیل این پرونده الکترونیکی هر چه سریع تر اقدام کنند.


او با بیان اینکه هم اکنون 833 هزار و 669 نفر در سامانه یکپارچه بهداشت یا ؛ سیب؛ ثبت نام شده اند افزود : افراد می توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت یا پایگاههای بهداشتی به صورت رایگان نسبت به تکمیل پرونده الکترونیک سلامت خود اقدام کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برخی دستاوردهای نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت : خوشبختانه خراسان جنوبی در بسیاری از موارد از جمله مرگ و میر نوزادان، مادران باردار و سن مرگ و میرها از میانگین کشوری پایین تر است.


دهقانی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 500 خانه بهداشت، مرکز و پایگاه سلامت در استان به مردم خدمات بهداشتی رایگان ارائه می دهند افزود: دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده از مهم ترین اهداف و برنامه های هفته سلامت است که آنها را دنبال میکنیم.


یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت با شعار"مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار