پمپئو: آمریکا دنبال مداخله نظامی در ایران نیست

هیچ تضمینی نیست که تحریم‌ها به مردم عادی آسیب نرساند

تهران (پانا) - مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیر در نشستی با حضور چند تن از رهبران جامعه ایرانی آمریکایی (مخالف تهران) گفته است که آمریکا به دنبال اقدام نظامی برای تغییر رژیم در ایران نیست.

کد مطلب: ۹۰۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: آمریکا دنبال مداخله نظامی در ایران نیست

به گزارش واشنگتن اگزمینر، اکسیوس نوشته است که پمپئو روز دوشنبه در یک ملاقات محرمانه پشت درهای بسته گفته است که «آمریکا به دنبال اقدام نظامی در ایران نیست.»

در حالی که تعداد زیادی از رهبران جامعه ایرانی_ آمریکایی از پمپئو درباره تغییر رژیم در ایران سوال کرده‌اند، او پاسخ داده است که آمریکا مراقب است تا از زبان تغییر رژیم استفاده نکند.

او ادامه داد: «ما امیدوار هستیم که به آنها فرصت بدهیم... ظرفیت ایجاد یک فرصت است تا ایران این فرصت را ایجاد کند و از تغییرات حمایت کند.»

او به حاضران گفت که بهترین علاقه ما در مورد ایران این است که رهبرانی غیر انقلابی آن را اداره کنند.

پمپئو همچنین دولت ترامپ را از گروه مجاهدین (منافقین) که موردتوجه جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ هستند دور نگه داشت.

این جلسه دوشنبه گذشته با حضور مایک پمپئو و رهبران 15 نهاد و سازمان ایرانی-آمریکایی در هتل دالاس در تگزاس برگزار شده است. پمپئو در این نشست ابتدا به مدت محدود سخنرانی کرده و سپس به سوالات این افراد پاسخ داده و بیشتر وقت جلسه به سوال و جواب گذشته است.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، پمپئو در پاسخ به سوالی گفته است که اگر دولت ترامپ در حوادث بعد از انتخابات سال 2009(فتنه 88) روی کار بود خیلی متفاوت‌تر از دولت باراک اوباما اوضاع را مدیریت می‌کرد.

آکسیوس در ادامه گفته است که پمپئو در عین حال نگفته که اگر آنها بودند دقیقا چگونه عمل می‌کردند.

پمپئو همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که تحریم‌ها به مردم عادی آسیب نزند هم جواب داده است؛ «هیچ تضمینی وجود ندارد...»

این درحالی است که مقامات آمریکایی از جمله خود پمپئو پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریم‌ها حکومت ایران است و مردم ایران به هیچ وجه هدف تحریم‌های اقتصادی نیستند. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که در حال کمک به مردم ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار