از سوی مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه صورت گرفت؛

تشریح فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال 98

تهران (پانا) - مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری با تشریح فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران در سال تحصیلی 98-99 اعلام کرد فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خاص (شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، هیئت‌امنایی) مانند مدارس دولتی عادی بر اساس فرایند دستورالعمل انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۹۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال 98

به گزارش مرکز ارتباطات آموزش‌وپرورش، فریبرز حمیدی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را بر اساس فرایند جدید را از اولویت‌های ویژه وزیر آموزش‌وپرورش دانست و افزود: مدرسه کانون تعلیم و تربیت است و برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد، نیازمند وجود مدیران شایسته‌ای هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند.

او از ابلاغ دستورالعمل فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران در سال تحصیلی آینده به استان‌ها خبر داد و افزود: افراد واجد شرایطی که امتیاز رزومه آن‌ها به 200 می‌رسد می‌توانند با مراجعه به سامانه entekhab.medu.irثبت‌نام کنند، در مرحله بعد خود اظهاری داوطلبان در کمیته مربوطه بررسی و در صورت تأیید داوطلبان وارد مرحله آزمون می‌شوند.

حمیدی از اجرای این فرایند تنها در مراکز استان‌ها در سال گذشته، خبر داد و تصریح کرد: این فرایند در سال 98 در همه مناطق و شهرستان‌های سراسر کشور و در همه مدارس دولتی و مدارس خاص (شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، هیئت‌امنایی) اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس بند 2 دستورالعمل و با توجه به اجرای برنامه سنجش و توسعه شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس در استان‌ها مجری، ظرفیت بیشتری برای مدیریت مدارس پیش‌بینی‌شده است، همچنین آزمون ۲۰۰ امتیاز دارد لذا افرادی که موفق به کسب حداقل ۶۰درصد امتیاز شوند وارد مرحله مصاحبه۴۰۰امتیازی می‌شوند و درنهایت بر اساس مدارک و توانمندی‌ها، نوع مدرسه انتخاب می‌شود.

مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی گفت: در حال حاضر به استان‌های کشور اعلام‌شده مدارسی که مدیران آن‌ها تا پایان مهر تغییر می‌کند را در سامانه اعلام کنند تا نیازسنجی انجام شود.

او اجرای این فرایند را مهیا شدن شرایط ثبت‌نام برای همه فرهنگیان برشمرد و تصریح کرد: افرادی که دارای سابقه مدیریتی هستند در این مرحله ممکن است امتیاز بیشتری کسب کنند اما بررسی سوابق علمی، نگرش و توان مدیریتی و مهارتی... تنها معیار انتخاب است و تلاش ما بر این است تا افراد شایسته‌تر انتخاب شوند.

حمیدی از ثبت و ذخیره اطلاعات افرادی پذیرفته‌شده در آزمون و همچنین کسانی که در مصاحبه حداقل امتیاز را کسب می‌کنند در بانک اطلاعاتی خبر داد و اشاره کرد: در صورت نیاز به مدیر در سال‌های آینده، با استفاده از بانک اطلاعاتی از بین آن‌ها، فرد مناسب را جهت مدیریت مدرسه انتخاب می‌کنیم.

او در خصوص تحقیقات سابقه افراد کاندیدا، اشاره کرد: کار بررسی سوابق افراد متقاضی و همچنین انجام مصاحبه توسط حراست صورت می‌گیرد و در صورت نیاز تحقیق میدانی هم انجام می‌شود.

مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری درباره اعضای کمیته مصاحبه‌کنندگان، گفت: کمیته انتخاب و انتصاب باید متشکل از نمایندگانی از معاونت‌های پشتیبانی، پرورشی، آموزشی باشند و علاوه بر این‌ها یک نفر دارای تخصص مدیریت حتی خارج از فضای آموزش‌وپرورش و یک نفر صاحب‌تجربه مدیریت مدرسه باشد.

او از نظارت مسئولان بر تمام فرآیندهای انتخاب و مصاحبه و تلاش برای شایسته‌سالاری خبر داد و افزود: در کسب امتیاز، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط مؤثر است و اولویت اول با افرادی است که دارای مدرک مدیریت آموزشی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار