در گفت‌وگو با پانا

مجید بنی تمیم: گزینه وزارت ورزش نیستم؛ به خودمان اجازه نمی‌دهیم خانواده کشتی را بازی دهیم

(پانا) - سرپرست فدراسیون کشتی که نامزد انتخابات ریاست این فدراسیون هم شده است، حضورش در انتخابات به عنوان کاندید مورد حمایت وزارت ورزش و ائتلاف با امیر رضا خادم را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مجید بنی تمیم: گزینه وزارت ورزش نیستم؛ به خودمان اجازه نمی‌دهیم خانواده کشتی را بازی دهیم

حمید بنی تمیم که 15 روز دیگر دوره سرپرستی‌اش در فدراسیون کشتی به پایان می‌رسد، در گفت‌و‌گو با پانا درباره انتخاب سرپرست جدید برای این فدراسیون گفت: من اعتقاد دارد وزارت ورزش یک بزرگ‌تر برای فدراسیون‌های ورزشی است و در چنین مقطعی هم فرقی نمی‌کند چه کسی در گود باشد. اینکه اساسنامه ما چه می‌گوید و مجمع تا چه حد تصمیم‌گیرنده است، جای بحث دارد. اگر واقعاً قانون می‌گوید که باید انتخابات با این شرایط برگزار شود، باید تابع بود. به نظرم هر اتفاقی که به صلاح کشتی است، باید رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر وزارتخانه تصمیم بگیرد که شما استعفا بدهید تا فرد دیگری جایگزین سرپرستی شود، می‌پذیرد» اظهار کرد: به طور حتم می‌پذیرم. من تابع قانون هستم و هر چه قانون بگوید انجام خواهم داد. من به پیشنهاد مجمع عمومی فدراسیون کشتی و حکم وزیر ورزش و جوانان، به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب شدم. قطعاً هر زمانی به من ابلاغ شود که از سمتم کنار روم این موضوع را می‌پذیرم. من اصراری بر ماندن ندارم و مدعی هم نیستم؛ عملکردم در این مدت کاملاً مشخص است.

بنی تمیم که برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی هم ثبت‌نام کرده است، در واکنش به این موضوع که برخی او را گزینه وزارت ورزش و جوانان دانسته‌اند، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی نیست، تاکنون هیچ صحبتی نشده است که بگویند من گزینه وزارت هستم. همان‌طور که گفتم مجمع من را به عنوان سرپرست انتخاب کرد و وزیر ورزش حکم دادند. در این مدت هم چون در آیین‌نامه نامزد شدن در انتخابات با سرپرستی منافاتی نداشت من به این عرصه ورود کردم، تاکنون هم هیچ صحبتی در مورد حمایت وزارت ورزش از من مطرح نشده است و این مسائل موج‌های تبلیغاتی هستند.

سرپرست فدراسیون کشتی در واکنش به ایجاد ائتلاف بین او و امیررضا خادم گفت: به صراحت می‌گویم تاکنون ائتلافی بین من و امیر خادم وجود نداشته است و ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم که خدای ناکرده خانواده کشتی را بازی بدهیم. تلاش بر این است که هر اتفاقی که به نفع کشتی باشد همان را انجام دهیم.

بنی‌تمیم در مورد اهدافش برای فدراسیون کشتی در صورتی که بتواند رأی مثبت مجمع را بگیرد، عنوان کرد: ما در همه بخش‌های مهم برنامه‌های ویژه‌ای داریم از مربیان سازنده گرفته تا کمیته بازاریابی و تلاش بر این است که سعی کنیم کمیته قوی تشکیل دهیم. در مورد باقی امور هم برنامه‌هایی داریم که فکر می‌کنم می‌شود جوری قدم برداشت که کشتی همچنان ورزش اول کشورمان باشد.

بنی‌تمیم همچنین در مورد برنامه‌های خود برای بهبود وضع اقتصادی فدراسیون گفت: من برای این بخش هم برنامه دارم و اگر قرار باشد در فدراسیون بمانم، طبیعتاً با توجه به شش سالی که در کنار رسول خادم حضور داشتم تجربیات زیادی در این زمینه به دست آوردم. بودجه وزارت ورزش به عنوان یک ارگان دولتی مشخص است و یک عدد مشخصی را به ما کمک کرده، اما بیشتر از 80 درصد اعزام‌ها با کمک اسپانسر و بخش خصوصی صورت گرفته است که من فکر می‌کنم از این نظر مشکل حادی نداشته باشیم.

وی در پایان داد: در مورد وضع اجرایی فدراسیون هم شما دیدید ما بلافاصله تکلیف دو تیم کشتی فرنگی و آزاد را مشخص کردیم و برای آنها مربی انتخاب کردیم. سبد کشتی ما برای انتخاب سرمربی تیم‌های ملی بزرگسالان خیلی بزرگ نبود و سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم به همین خاطر در کشتی آزاد غلامرضا محمدی و در کشتی فرنگی محمد بنا را انتخاب کردیم، هیچ بعید نبود که اگر رسول خادم هم می‌ماند غلامرضا محمدی و محمد بنا را برای هدایت دو تیم انتخاب می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار