محمد صیدلو : گرفتاری ما در کشور ازسایه سنگین نظام سنتی مدیریت بر افراد جامعه است

اسلامشهر(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در رویدادکارآفرینی دانش آموزی تینوتک در اسلامشهر گفت : کارآفرینی یک فرهنگ اقتصادی است که از نقش بسزایی در اشتغال و اداره زندگی برخوردار است .

کد مطلب: ۹۰۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو : گرفتاری ما در کشور ازسایه سنگین نظام سنتی مدیریت بر افراد جامعه است

محمد صیدلو که در دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه (س) اسلامشهر سخن میگفت، بیان کرد: علیرغم برخورداری شهرستانهای استان تهران از استعدادهای فراوان، محرومیت زیاد دارد ومن به عنوان مدیر کل متعهد شدم هر کجا تریبون در اختیار من بود به بیان این مشکلات بپردازم .

او افزود: شهر تهران از نوزده منطقه آموزشی و شهرستانهای استان تهران بیست و یک منطقه آموزشی دارد و محدوده ای از فیروز کوه تا ملارد را با یک میلیون دانش آموز، پنجاه هزار همکار و سی هزار واحد آموزشی را در برمیگیرد.

او در ادامه گفت: در کل کشور ما پذیرای پانصد هزار نفر از اتباع خارجی در مدارس هستیم و این رقم در شهرستانهای تهران به یکصد و ده هزار نفر دانش آموز میرسد و بیشتر اتباع کشور افغانستان هستند که در کنار دانش آموزان ما از امکانات آموزشی مساوی برخوردارند.

صیدلو همچنین به تراکم دانش آموزی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تراکم دانش آموزی کشور بیست و چهار نفر، در شهرستانهای استان تهران سی و دو نفر و گاها"هم کلاسهای بالای چهل نفر هم داریم که در مواردی از حداقل ها در تعلیم و تربیت نیز باید چشم پوشی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری به نام سال رونق تولید هم پرداخت و تاکید کرد: مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است و باید به روزرسانی شود و در این راستا کارآفرینی یک فرهنگ اقتصادی می باشد که از نقش بسزایی در اشتغال و اداره زندگی برخوردار است.

او تصریح کرد: دانش آموزان ما باید به جداقل شغل ها و دستمزدی که دیگران درزمان فارغ التحصیلی برای آنها فراهم می کنند، بسنده نکرده و فقط به فرهنگ پشت میز نشینی اکتفا نکنند و با کارآفرینی با شغل های برتر و درآمد بهتر اقتصاد خانواده را در آینده بسازند.

صیدلو اظهار کرد: اکنون گرفتاری ما در کشور سایه سنگین نظام سنتی مدیریت بر افراد جامعه است که از حضور جوانان در پست‌های مدیریت جلوگیری می کنند، در حالی که سرعت تغییر در جهان امروز بسیار بالا است.

او در پایان خاطر نشان کرد: اصحاب کهف پس از مدتی طولانی وارد جامعه شدند و نتوانستند خودرا با جامعه انطباق دهند، ما هم پس از گذشت بیست سال در بعضی امور نیاییم مقاومت کنیم و اجازه دهیم مقوله دولت الکترونیک در کشور راه اندازی شود.

در این رویدادعلمی که با هدف ایجاد فرصت های کسب و کار در حوزه فناوری و اطلاعات به مدت دو روز با اولویت های بازسازی، تولید محتوا و هوشمند سازی برگزار شد، معاونین و مشاورامور بانوان وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای معاونین آموزش و پرورش اسلامشهر نیز حضور داشتند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار