وزیر آموزش و پرورش در شیراز: نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت است

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در شیراز گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد .

کد مطلب: ۹۰۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش در شیراز: نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت است

سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر در شیراز ،گفت: با توجه به همراهی دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سفر با بنده، حجم خسارت‌های سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می یابد ،خیز بلندی برای مناسب‌سازی و استاندارد‌سازی این فضاها برمیداریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد .

او گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده اند بهره‌مندیم، چنانچه هم‌اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

بطحایی گفت: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم نماییم تا دانش‌آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و بازسازی شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تاخیر در آماده سازی این مدارس ، امکان فراهم نمودن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مهر ماه در فضا‌های موقت همچون کانکس پیش‌‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده سازی و بازگشایی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر شیراز، بلافاصله پس از تعطیلات نوروز،گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب ها به سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان و دل و گاهی وقت‌ها با دست خالی این حماسه را رقم زدند خسته نباشید بگویم .

و

او از افتتاح چند پروژه آموزشی و پرورشی علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب‌دیده در شیراز، در سفر دو روزه خود به شیراز خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار