سپاه مدعی جدید ادعاهای سعید قاسمی: حرف‌های او فاقد اعتبار است

تهران (پانا) - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهارات اخیر سعید قاسمی درباره «آموزش القاعده توسط نیروهای سپاه ایران تحت پوشش هلال احمر در بوسنی» را تکذیب کرد و فاقد اعتبار دانست.

کد مطلب: ۹۰۸۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سپاه مدعی جدید ادعاهای سعید قاسمی: حرف‌های او فاقد اعتبار است

«رودررو»، برنامه اینترنتی نزدیک به شبکه افق به تازگی آخرین گفت‌وگوی خود با سعید قاسمی، از بازنشستگان سابق سپاه پاسداران که اخیرا اظهارات تند خود علیه دولت دوازدهم و شخص حسن روحانی به شهرتی قابل توجه میان اصولگرایان رسیده است را منتشر کرد.

او در جریان این گفت‌وگو به حضور خود در بوسنی اشاره کرده و می‌گوید: «در بوسنی تحت پوشش هلال‌ احمر رفته بودیم، به نیروهای مجاهدین آموزش نظامی می‌دادیم. کریستین (امانپور) خبرنگار سی‌ان‌ان ما را لو داد. با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم. (القاعده‌ای‌ها) از ما استیل (یعنی سبک و سیاق) گرفتند. با مجاهدین سراسر دنیا یگان‌های جهادی تشکیل دادیم».

این اظهارات این نیروی بازنشسته سپاه به سرعت با واکنش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین‌المللی مواجه شد. به طوری که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آن به عنوان «اعتراف» یاد کردند.

بعد از پخش گسترده این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر، حساب کاربری جمعیت هلال احمر کشورمان صراحتا اظهارات او را تکذیب کرد و نوشت که براساس قوانین بین‌المللی هیچ فردی نمی‌تواند تحت پوشش هلال احمر به اقدامات دیگر بپردازد.

این سازمان همچنین در اطلاعیه‌ای از شکایت از این بازنشسته سپاه سخن به میان آورده است. در بخشی از این بیانه نوشته شده: «بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی، از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می داند.»

با این حال موج واکنش‌ها به اظهارات سعید قاسمی متوقف نشد به طوری که اصولگرایان نیز به انتقاد از گفته‌های او پرداختند. اصلاح‌طلبان خواستار برخورد قانونی و قاطع با اظهارات «خلاف واقع» او شدند.

حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهارات او را فاقد اعتبار دانسته است. سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در همین زمینه می‌گوید: «اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته‌اند و سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد، دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار است و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نیست.»

او در جریان این اظهارات که سپاه‌نیوز آن را منتشر کرد، گفت: «مواضع و کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف تابع منطق و منطبق با قوانین و مقررات بوده و اقدامات امدادی سپاه به مردم مسلمان بوسنی نیز از این قاعده تبعیت کرده است.»

سردار شریف همچنین با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای قلب واقعیات و وارونه جلوه دادن اقدامات سپاه در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: «تجربه نشان داده است مستنداتی که آمریکایی‌ها برای واقعیت‌سازی‌های موردنظر خود ارائه می‌کنند فاقد وجاهت و اعتبار بوده و بایستی با تردید و هوشمندی با آن برخورد شود.»

او در پایان با یادآوری اینکه این گونه اظهارات از آقای سعید قاسمی مسبوق به سابقه بوده و مسئولیت اظهارات اخیر بر عهده او است، گفت: «در عین حال تاکید می‌کنیم ایشان و برخی افراد که از سازمان سپاه بازنشسته و یا به گونه‌ای جدا شده‌اند، از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و خلاف واقع پرهیز کنند و برای دشمنان انقلاب و ملت ایران تولید بهانه و دستاویز نکنند.»

سعید قاسمی در آخرین اظهارنظر جنجالی خود، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به مرگ تهدید کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار