مدیرعامل خدمات مهندسی ابنیه فنی راه‌آهن:

اقدام به موقع جلوی سانحه ریلی را گرفت

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن می‌گوید ساخت دیوارهای ضامن و ساحلی را برای مقابله با وقوع سیل در در محدوده پل سفید - زیرآب در دستورکار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۸۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدام به موقع جلوی سانحه ریلی را گرفت

‌به گزارش مهر، مصطفی معینی با بیان اینکه سیلاب اخیر در برخی از خطوط ریلی کشور مساله ساز شد گفت: در پنجم فروردین ماه یک دستگاه درزین پیشرو شرکت بر اثر ریزش یک سنگ چند تنی در محور ریلی شمال دچار سانحه شد و درزین و افرادی که داخل آن قرار داشتند و برای کنترل خطوط ریلی و حرکت کردن پیش از قطارهای مسافری عازم شده بودند باعث شدند که جان حدود ۷۰۰ مسافر ریلی را نجات دهند.

وی بیان کرد: حرکت درزین پیش از حرکت قطارهای مسافری در محور شمال کشور باعث شد که این سنگ چند تنی به قطارهای مسافری برخورد نکند و با برخورد به درزین و خارج شدن از خط ۵ نفر از کارکنان متعهد شرکت آسیب دیدند.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن یادآوری کرد: ماجرای دهقان فداکار بار دیگر در ۵ فروردین ماه امسال تکرار شد و ۷۰۰ مسافر ریلی منطقه شمال کشور سالم ماندند.

معینی اظهار کرد: در صورت عازم نشدن درزین در پنجم فروردین ماه، امکان برخورد سنگ با یکی از دو رام قطار مسافری که یک رام آن از سمت تهران و یک رام دیگر از سمت گرگان در حرکت بودند بسیار زیاد بود.

وی با بیان اینکه به طور معمول در مسیرهایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد زوال ریزی و زوال برداری انجام می‌شود و نگهبان مستقر است گفت: متخصصان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن همواره با پیاده روی، بازدید با درزین، دیزل و… وضعیت خطوط ریلی و خطرات احتمالی را کنترل و سریع به مسئولان مربوطه انتقال می‌دهند.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن همچنین به وقوع سیلاب در خطوط ریلی شمال کشور هم اشاره کرد و گفت با وقوع سیلاب مسائل متعددی رخ داد که همکاران شرکت در کنار همکاران راه آهنی با تعهد و پشتکاری مثال زدنی موجب رفع مسدودی‌ها و آزادی خطوط در اسرع وقت شدند و این همت از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ در راه آهن شمال ادامه داشت و هنوز نیز متوقف نشده است.

معینی تصریح کرد: همکاران ما در ایام عید با وقوع سیل مجبور به جابجایی حدوداً سه متری خط راه‌آهن در بعضی نقاط شدند تا سیر ایمن مسافران و قطارهای نوروزی تأمین شود.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن با تشکر از نیروهای این بخش اظهار کرد: هم اکنون با بازسازی خطوط و ساخت مجدد دیوارهای ضامن در نقاط سیل خیز درصدد هستیم ایمنی سیر قطارها به بهترین شکل تضمین گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار