آسمان خلیج فارس صحنه ملاقات 'زهره' و 'عطارد'

تهران (پانا) - دو سیاره 'عطارد' و 'زهره' در رویدادی نادر در فاصله بسیار کم و نزدیک به هم قرار می گیرند و این رویداد در برخی مناطق خلیج فارس قابل مشاهده خواهد بود.

کد مطلب: ۹۰۷۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آسمان خلیج فارس صحنه ملاقات 'زهره' و 'عطارد'

به گزارش ایرنا، محققان علوم فلکی به روزنامه الشرق قطر اعلام کردند که سیاره 'زهره' سومین جرم آسمانی درخشان سامانه خورشیدی، در رویدادی کم نظیر در ساعات اولیه روز چهارشنبه (28 فروردین)، در فاصله بسیار نزدیکی از سیاره عطارد قرار می گیرد به طوری که هم زمان می توان هر دو سیاره را باهم مشاهده کرد.
به نوشته این روزنامه، این پدیده فلکی در برخی مناطق خلیج فارس و از جمله چند کشور عربی حوزه خلیج فارس قابل مشاهده خواهد بود.
محققان اعلام کرده اند که این پدیده با چشم مسلح و با استفاده از ابزارهای رصد رویدادهای نجومی قابل مشاهده خواهد بود.
به گفته کارشناسان، اهمیت این پدیده نجومی در این است که علاقمندان به علم فلک می توانند دو سیاره زهره و عطارد را همزمان با هم رصد و لحظات زیبای این اتفاق نادر را با دوربین های خود ثبت کنند.
سیاره زهره با نام پارسی ناهید و لاتین ونوس به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره سامانه خورشیدی است که مدار آن در میان مدارهای زمین و تیر (عطارد) قرار گرفته ‌است. ناهید نزدیک‌ترین سیاره به زمین است.
عطارد یا تیر کوچک ‌ترین و نزدیک ‌ترین سیاره به خورشید در سامانه خورشیدی است، سطح رو به خورشید سیاره عطارد، به ‌دلیل نزدیکی به خورشید، بسیار داغ است و رویه پشت به خورشید آن نیز بسیار سرد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار