اعطای تسهیلات ۱۳۰۰ میلیاردی به طرح‌های کارآفرینی در حوزه جوانان

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان از اعطای تسهیلات ۱۳۰۰ میلیارد ریالی به طرح‌های کارآفرینی در حوزه جوانان خبر داد و گفت این تسهیلات در اختیاز سازمان‌های مردم نهاد قرارمی‌گیرد.

کد مطلب: ۹۰۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اعطای تسهیلات ۱۳۰۰ میلیاردی به طرح‌های کارآفرینی در حوزه جوانان

مسعود سلطانی‌فر امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های کارآفرینی حوزه جوانان اظهار کرد: حدود پنج سال پیش مقام معظم رهبری در جمع مسئولان اجرایی کشور مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند که نسخه‌ای برای همه نظام بود. این مبانی، نقشه راهی برای استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور در جهت رشد و توسعه کشور در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی بود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: نامگذاری سال‌های اخیر به ویژه در پنج شش سال گذشته با محوریت فعالیت‌های اقتصادی بوده است که تکلیف را برای همه ما مشخص کرده است. سال جدید هم که از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است. قبل از آن هم در ایام دهه فجر بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری مطرح شد. با رویکرد و سمت‌گیری ایشان محوریت حرکت‌ها بر روی جوانان متمرکز بود.
وی افزود: با توجه به احساس تکلیفی که داشتیم و تکلیف قانون بودجه از سال گذشته از محل ۲۷ صدم درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده، بخش‌هایی مربوط به اشتغال و ازدواج اختصاص یافت. علی رغم اینکه معتقدیم نباید وارد موضوع اشتغال شویم اما چون تکلیفی در قانون بودجه داشتیم قرار شد در قالب تسهیلات تلفیقی با موسسات مالی کشور از این ظرفیت استفاده کنیم.
سلطانی‌فر گفت: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه جوانان ورود کردیم. تعداد این سازمان‌ها از دو هزار سازمان مردم نهاد فراتر رفته است در حالی که در ابتدای سال ۹۲ کمتر از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعال بور.
وی ادامه داد: از آنجا که آغاز سال ۹۸ با سیل در برخی استان‌ها همراه بود از همان ابتدا مجموعه وزارت ورزش و جوانان بسیج شدند و ۱۱۰۰ مجموعه و سالن در اختیار ستاد بحران قرار داشت. از این تعداد ۷۰۰ مجموعه استفاده شده است و بیش از ۱۰۰ مجموعه در سیل آسیب دیده است. همچنین ۴۵ محموله اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شامل چادر، پتو و لوازم بهداشتی و .... به استان‌های سیل‌زده ارسال شده است.
سلطانی فر ادامه داد: طرح‌هایی که امروز به آن اشاره شد با اعتبار حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال است که در قالب تسهیلات داده می‌شود تا طرح‌های کوچک و اشتغال‌زا ایجاد کنیم . از این میزان ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک رسالت و ۹۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید اختصاص می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار