برگزاری نمایشگاه های هفته معرفی مشاغل در مدارس

تهران(پانا) - کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران:درسال "رونق ملی" تمهیدات لازم جهت تشکیل نمایشگاههای شغلی و بازدیددانش آموزان مدارس،در اولویت برنامه های هفته معرفی مشاغل می باشد.

کد مطلب: ۹۰۷۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه های هفته معرفی مشاغل در مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: با توجه به روز شمار هفته معرفی مشاغل که از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه تشکیل و نمایشگاههایی شغلی در مدارس متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش در نظر گرفته شده است مدارس شهر تهران نیز نمایشگاه هایی را با این موضوع برگزار می نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: در سال "رونق ملی" تمهیدات لازم جهت تشکیل نمایشگاههای شغلی و بازدید دانش آموزان مدارس، به ویژه دانش آموزان پایه نهم جهت آشنایی بیشتر با مشاغل و رشته های تحصیلی تدارک دیده شده و در اولویت برنامه های هفته معرفی مشاغل می باشد.

عبدالرسول کریمی افزود: بدین منظور مشاوران مدارس در طول سال تحصیلی و بصورت نمادین در هفته معرفی مشاغل ، با تدارک برنامه های لازم جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل موجود در جامعه و بازار کار،آزمون های مشاوره ای (توانایی، رغبت) درانتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی، تهیه بروشور و پوستر، معرفی رشته های دانشگاهی، دعوت از کارآفرینان برتر، نمایش فیلم های شغلی، انجام بازدیدهای شغلی به معرفی مشاغل با هدف مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز جامعه می پردازند.

کریمی هم چنین کیفیت بخشی بیشتر به روند آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها نسبت به رشته های تحصیلی و مشاغل موجود را از اهداف نمایشگاههای هفته مشاغل برشمرد و بیان کرد: نمایشگاه متمرکزی نیز در شهر تهران به میزبانی منطقه 5 تهران با موضوع مشاغل برگزار می گردد که برنامه نمادین و جامعی با حضور مدارس منتخب مناطق مختلف می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار