رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری : شهرستان ری رتبه اول تولید شیر استان تهران را دارد

شهرری (پانا)- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: این شهرستان با تولید 247 هزار تن شیر در طی سال گذشته توانسته رتبه اول استان تهران را به خود اختصاص دهد.

کد مطلب: ۹۰۷۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری : شهرستان ری رتبه اول تولید شیر استان تهران را دارد

محمد عباسی با بیان این مطلب ادامه داد: این میزان تولید در 238 واحد گاوداری شهرستان ری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال نود وشش در حدود شش و نیم درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر 509 واحد گاوداری در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: 238 واحد گاوداری از این میزان در تولید شیر و 291 گاوداری نیز در زمینه تولید گوشت و پروار کردن گوساله فعال است.

عباسی ادامه داد: گاوداری های این شهرستان پنج هزار و 184 تن گوشت قرمز در طی سال نود وهفت تولید و روانه بازار مصرف کردند که در این زمینه نیز رتبه دوم تولید گوشت قرمز استان تهران را به خود اختصاص دادند.

او قیمت بالا و خرید نقدی نهاده‌های دامی و فروش غیر نقدی تولیدات دامی را از بزرگترین مشکلات دامداران شهرستان ری عنوان کرد و افزود: خرید شیر با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار ریال آن هم با چک های 2 تا سه ماه توسط کارخانجات لبنیات، بزرگترین مشکل حال حاضر دامداران است در حالی که قیمت نهایی شیر تولید شده بالاتر از قیمت فروش آن است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری به میزان تولید عسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: زنبورداران این منطقه طی سال 97 با چهار هزار و 970 کلنی زنبور موفق به تولید 48 هزار و 836 تن عسل شدند.

عباسی یادآور شد: یک هزار و 200 کیلوگرم عسل نیز توسط زنبورداران مهاجر در شهرستان ری تولید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار