فولادوند: دانش آموزان سیل زده لرستانی را به کنکور می رسانیم

دانش آموزان لرستانی در انتظار۷ هزارکتاب درسی هستند

تهران (پانا) - فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان خبر از فعالیت چهارکارگروه جذب کمک های نقدی و غیر نقدی، خدمات بهداشتی؛ مشاوره ای و شاداب سازی و کارگروه آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک رسانی به مناطق سیل زده لرستان داد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: دانش آموزان سیل زده لرستانی را به کنکور می رسانیم

هیئت اعزامی آموزش و پرورش شهر تهران به سرپرستی فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با مدیرکل و شورای معاونین استان لرستان در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد دیدار کردند. عبدالرضا فولادوند شامگاه سه شنبه در جلسه مدارس تخریبی در مناطق سیل زده لرستان با اشاره به اینکه چهارکارگروه جذب کمک های نقدی و غیر نقدی، خدمات بهداشتی؛ مشاوره ای و شاداب سازی و کارگروه آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک رسانی به مناطق سیل زده لرستان فعال شده است، افزود: ماموریت اصلی این اداره کل به عنوان معین استان لرستان تلاش برای به جریان انداختن روند آموزش و تحصیل دانش آموزان است.


300 مشاور آموزشی برای حضور در لرستان اعلام آمادگی کرده اند
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کمک های آموزش و پرورش تهران به لرستان با اولویت همکاران فرهنگی به استان ارسال می شود. همچنین در مقطع ابتدایی و متوسطه کمک های لازم ارائه می شود اما در پایه 12 به صورت ویژه حمایت خواهد شد و در این راستا کارگروهی برای آماده سازی کنکور دانش آموزان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این جلسه در جهت هدفمند کردن کمک ها تشکیل شده است؛ ادامه داد: همچنین 300 مشاور آموزشی از آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران و آموزش و پرورش استان البرز برای حضور در مناطق سیل زده لرستان اعلام آمادگی کرده اند که در گروه های 50 نفری به لرستان اعزام خواهند شد.
فولادوند همچنین از انتقال مصدومان فرهنگی این حادثه به بیمارستان شهید باهنر به صورت رایگان و با پوشش حداکثری دانش آموزان استثنایی شهرستان های سیل زده و تامین داروی مورد نیاز خبر داد و گفت: 100 دانش آموز استثنایی توسط آموزش و پرورش تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: همچنین در حوزه پرورشی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران جُنگ های شادی، بازی های کودکانه و توزیع اسباب بازی در این مناطق اجرا می شود.

85 مدرسه در لرستان تخریب جدی دیده اند
همچنین در این جلسه رضا زینی وند مقدم، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان توضیحاتی در خصوص وسعت حادثه سیل 12 فروردین ماه سال جاری ارائه نموده و به بیان اقدامات صورت پذیرفته در این ایام پرداخت.
زینی وند با اشاره به تلاش برای انتقال مردم به مکان های امن و تشکیل جلساتی جهت هدفمند کردن کمک ها به استان لرستان گفت: تعدادی از مدارس صد در صد تخریب شده و تعدادی آسیب دیده و تعدادی پراز گل و لای ناشی از سیل هستند. درصد بالایی از مدارس تجهیزات شان از دست رفته است. از مجموع مدارس، 85 مدرسه تخریب جدی دیده اند و نیازمند بازسازی هستند و 520 مدرسه خسارت های جزیی دیده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان اعلام کرد: بیشترین حجم خسارات در شهرستان های پلدختر و معمولان و چگینی اتفاق افتاده است اما تمام تلاش خود را می کنیم تا خسارت ها را جبران کنیم.


در انتظار7 هزارو 32 کتاب درسی هستیم
وی با اشاره به اینکه منتظرند تا 7 هزار و 32 کتاب درسی و نوشت افزارهای لازم به دست شان برسد تا سال تحصیلی را ادامه دهند، افزود: از راهکارهای ارایه شده برای ادامه سال تحصیل دانش آموزان مان؛ افزایش ظرفیت کلاس ها، اضافه کردن شیفت مدارس به دو و سه شیفت است. همچنین خیرین قول هایی جهت بازسازی مدارس داده اند و مسکن فرهنگیان که صد در درصد آسیب دیده، بازسازی می شود. حدود 85 تا 100 نفر از فرهنگیان همه زندگی شان خسارت دیده و حدود 800نفر از همکاران فرهنگی بین 10 تا 60 درصد آسیب مالی دیده اند که امیدواریم بتوانیم این افراد را تحت حمایت قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار