مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان: بیش از ۱۰۰نفر از فرهنگیان لرستان خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند

خرم‌آباد (پانا) -نشست مدیران کل آموزش و پرورش مناطق مختلف استان لرستان با وزیر آموزش و پرورش بعدازظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مشاوران وی در مرکز رفاهی فرهنگیان شهر خرم‌آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان: بیش از ۱۰۰نفر از فرهنگیان لرستان خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند

رضا زینی‌وند، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در این نشست با تبریک سال جدید و خیرمقدم به مهمانان گزارشی کوتاه از وضعیت مدارس بعد از سیل ارائه کرد و گفت: «قبل از سیل با ۲۱۰ مدرسه و ۲هزار کلاس درس و ۱۲۰ مرکز رفاهی خود را برای اسکان مهمانان نوروزی آماده کردیم اما سیل در دو مرحله باعث شد تا این فضاها را در اختیار سیل‌زدگان قرار دهیم.»

او ادامه داد: «به دستور وزیر آموزش و پرورش ستاد مدیریت بحران را تشکیل دادیم و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. با کمک وزیر و تماس‌های مکرر ایشان و تعیین نمایندگان و حمایت‌ها، دلگرم‌تر از همیشه تمام تلاش خود را تاکنون انجام داده‌ایم و تا بهتر شدن وضعیت از پای نمی‌ایستیم.»

زینی‌وند گفت: «اکیپ‌هایی را برای بررسی مدارس بعد از سیل تشکیل دادیم. تمام تلاش‌مان را کردیم تا ۱۷ فروردین مدارس باز باشند اما در برخی مناطق این امکان انوز به وجود نیامده است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ادامه داد: «براساس بازدیدها و ارزیابی‌ها ۸۵ مدرسه تخریب و ۵۲۰ مدرسه هم آسیب دیده‌اند. سازمان نوسازی مدارس۱۰۰ کانکس، ۵هزار میز و نیمکت ارسال کرده است و برای کمک‌های بعدی هم اعلام آمادگی کرده‌اند.»

او افزود: «با توجه به لطمات روحی و روانی باید مراکزی برای بهتر شدن وضعیت آن‌ها توسط آموزش و پرورش، بهزیستی و سایر سازمان راه‌اندازی شود. انتظار داریم چاره‌اندیشی لازم برای کنکوری‌ها بشود. بیش از ۱۰۰ نفر از فرهنگیان ما خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی هم خانه‌هایشان آسیب دیده است که انتظار می‌رود آموزش و پرورش بتواند با تسهیلات مناسب از آلام آن‌ها بکاهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار