اولادقباد: پیگیر تأمین بودجه جبران خسارات مدارس سیل زده در مجلس هستیم

خرم‌آباد (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تامین بودجه برای جبران خسارات مدارس سیل زده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اولادقباد: پیگیر تأمین بودجه جبران خسارات مدارس سیل زده در مجلس هستیم

فریده اولاد قباد، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خرم آباد گفت: «از زمانی که استان‌های کشور درگیر سیل شدند، از همان زمان با دکتر بطحایی تماس تلفنی داشتم و کارگروهی ویژه برای پیگیری مسائل مناطق سیل زده تشکیل شده بود تا براساس شرایط اضطرار مناطق را اولویت بندی کنیم و دانش آموزان را در مدتی کوتاه به سر کلاس های درس بیاوریم.»

او ادامه داد: «براساس گزارشی که دکتر بطحایی در کمیسیون آموزش مجلس ارائه کردند، امکانات و کانکس های لازم در استان گلستان تأمین شده است. رئیس سازمان نوساز مدارس هم چند روزی است که در استان لرستان حضور دارند. بنده به همراه ایشان بازدیدی از مناطق داشته ایم. به نظر من مناطق کوهدشت و رودبار اکنون در شرایط اضطرار هستند و باید در اولین فرصت کانکس، میز و نیمکت مدارس این مناطق را پیش بینی و تأمین کنیم و در بلندمدت با توجه به پراکندگی روستاها و نیاز به مدرسه یا مجتمع شبانه روزی هم برای ابتدایی و هم متوسطه جزو نیازهای اساسی می‌دانم.»

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: «با توجه به صحبت هایی که با خانم ها داشتم، چادر، آب معدنی و وسایل بهداشتی نیاز است که جمعیت هلال احمر استان باید سریعاً رسیدگی کند. انتظار داریم که مسئولان استان بازدید میدانی از مناطق رودبار و سمیره داشته باشند. چون قطع آب و برق را دارند. فکر می کنم حضور مسئولا اثرگذار به ویژه جمعیت هلال احمر در این منطقه ضروری است.»

اولاد قباد گفت: «نمایندگان کمیسیون آموزش نیز باید بازدیدی از مناطق مختلف داشته و گزارش وضعیت را به کمیسیون ارائه کنند. اگر نیاز باشد ما این گزارش را به رئیس مجلس شورای اسلامی هم ارائه خواهیم کرد. این را بدانیم که همه دولت ها باید نگاهی ویژه به وزارت آموزش و پرورش داشته باشند، میزان بودجه آموزش و پرورش متأسفانه خیلی کم است و هر ساله با 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای این وزارتخانه مواجه هستیم. به طور میانگین 50 درصد مدارسمان در بافت های فرسوده هستند که نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.»

او از رایزنی و پیگیری لازم در مجلس برای تأمین بودجه و جبران خسارات مدارس تخریبی ناشی از سیل خبر داد و گفت: «امیدوارم از این طریق دانش آموزان به زودی در کلاس درس حاضر شوند.»

اولاد قباد گفت: «آموزش و پرورش در مواقع بحرانی حامی دیگر مردم هم بوده است و مدارس بهترین مأمن برای مردم بوده اند، نظر من این است که دیگر مسئولان و حتی خیرین به کمک آموزش و پرورش بیایند چون سرمایه گذاری در آموزش و پرورش مصرفی نیست بلکه سرمایه گذاری اجتماعی و فرهنگی است، سرمایه گذاری برای آینده سازان کشور است. ما هم در مجلس برای تحقق این مهم کوتاهی نخواهیم کرد. سهم آموزش و پرور از بودجه عمومی چیزی کمتر از 10 درصد است در حالی که در بسیاری کشورهای دنیا این سهم بیش از 15 درصد است. امیدوارم همه به صورت ویژه به آموزش و پرورش نگاه کنند و جایگاه آموزش و پرورش هم از نظر مادی و هم معنوی ارتقاء یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار