نماینده فارس در مجلس دانش‌آموزی: طرح تعالی مدیریت و تحقق آن، اجرایی شدن سند تحول بنیادین است

شیراز (پانا) - رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی در دومین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزی یکی از تفکرات جمعی و صنفی است و می تواند نقش خوبی را در اجرای برنامه های مرتبط داشته باشد گفت: سه مورد در دستورکار آموزش و پروش قرار دارد، که یکی از آن‌ها فرهنگ‌سازی برای اجرایی شدن سند تحول است.

کد مطلب: ۹۰۶۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده فارس در مجلس دانش‌آموزی: طرح تعالی مدیریت و تحقق آن، اجرایی شدن  سند تحول بنیادین است

پناهی روا ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند که چگونه می توانند برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین گام بردارند.

او افزود: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در واقع به عنوان مرشد این برنامه هستند و ما معتقدیم کار دانش‌آموز برای دانش‌آموز موثرتر است.

او اظهار داشت: برنامه و دستور دوم جلسه نقد و بررسی کتب درسی است و چون نمایندگان از جای جای کشور در این نشست و در این مجلس حضور دارند نمایندگان سایر دانش‌آموزان محسوب می‌شوند .

او با اشاره به مباحث مورد نظر در نشست نسبت به تدوین سند مجلس دانش‌آموزی و به ویژه بررسی راهکارهای افزایش سلامت و روان در میان دانش‌آموزان که گام موثری در راستای افزایش سلامت روان دانش‌آموزی است، ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم تا پایان اردیبهشت نتایج این جلسه را به وزیر محترم آموزش و پرورش ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان، در دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش‌آموزی یکی از تفکرات جمعی و صنفی است و می تواند نقش خوبی را در اجرای برنامه های مرتبط داشته باشد و شاید مهم ترین بیانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب در خصوص دانش‌آموزان همین موضوع بوده است که باید هم مجموعه آموزش‌وپرورش و مهم مجلس دانش آموزی در گام دوم انقلاب گام‌های موثری و کارگروه های تاثیرگذار داشته باشد .

احمد اسکندری، سند تحول بنیادین را مهم ترین برنامه‌ای دانست که در دستورکار آموزش‌وپروش و نمایندگان مجلس دانش‌آموزی است و آن را مهم ترین سند جمهوری اسلامی برشمرد که در برنامه ششم آموزش‌وپرورش موظف است با کمک دیگر دستگاه‌ها آن را اجرایی کند.

او ادامه داد: به اعتقاد من دانش‌آموزان در اجرای سند نقش اصلی و اساسی دارند و تنها جایی که سند می تواند اجرایی شود مدرسه است و معلم و دانش‌آموز مهم ترین ارکان مدرسه هستند.

اسکندری افزود: به زودی مدیریت کشور به نسل جوان منتقل می شود و اگر امروز دانش‌آموزانی با اخلاق ، پژوهشگر ، پرسشگر و خلاق تربیت شوند آینده ایران درخشان خواهد بود و این سند راه‌گشای این نوع تربیت در نظام تعلیم و تربیت است.

او خطاب به نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: فرصت های طلایی در دست شما دانش‌آموزان است و برای موفق بودن در عرصه بین المللی باید از آن استفاده شود و نه این که فقط کنکور تنها دغدغه خانواده و دانش آموز باشد.این تغییر نگرش با کمک شما دانش آموزان و معلمان باید محقق شود.

نشست قطب پنج نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در کرمان در حال برگزاریست و رئیس و منشی این قطب نمایندگان استان فارس هستند؛ علیرضا خارستانی رئیس و فاطمه رئیسی منشی این قطب هستند.

مجلس دانش‌آموزی دارای پنج کمیسیون است و استان های فارس. یزد هرمزگان بوشهر کرمان و دانش آموزان خارج از کشور عضو قطب پنج که کمیسیون فرهنگی وهنری است می‌باشند.

نمایندگان حاضر در کمیسیون فرهنگی و هنری مجلس دانش‌آموزی در این نشست با همفکری یکدیگر به بررسی سند تحول بنیادین و تدوین سند مجلس دانش‌آموزی با موضوع سلامت روان و نقد محتوای کتب درسی که در جلسات قبل بررسی‌ها و تحقیق‌های لازم انجام شده و در این نشست به تصویب نهایی می‌رسد.

معاون پرورشی کرمان در دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش‌آموزی رکن مهمی در آموش‌وپروش است واگر قرار باشد مدرسه محوری به نحو احسن اجرا شود مجلس دانش‌آموزی تاثیرگذارترین بخش است.

صدیقه مرادی ادامه داد: نمایندگان مسئولیت انتقال خواسته‌های ۱۴ میلیون دانش‌آموز را به عهده دارند و موظفند برای اخلاق مداری و قانونمندی تلاش کنند و با تلاشگری و محاسبه‌گری آینده‌ای خوب را برای دیگر دانش‌آموزان و آموزش‌وپرورش رقم بزنند.

نماینده دانش‌آموزان استان فارس در جلسه قطب پنج کشور در خصوص سند تحول بنیادین و راهکارهای اجرایی شدن آن گفت: سند تحول بنیادین یعنی اجرای تعالی مدیریت یعنی ما سند تحول را در تعالی مدیریت میبینیم و اینکه بر اساس سند تحول مدرسه‌های ما باید مدرسه‌های صالح باشند و توقع و خواسته‌ی دانش اموزان از سند تحول بنیادین مدرسه ی صالح هست که شامل هفت ویژگی ساده سازی، پالایش، متناسب سازی، تعادل، انعطاف پذیری، رابطه ی احسان و عدالت، مشارکت و تعاون است.

محمد پوریا باقری افزود: توقع دانش‌آموزان از مسئولان در اجرای سند تحول، تحقق این هفت ویژگی در مدارس و ایجاد مدارس صالح است.

یکی دیگر از نمایندگان دانش آموزان استان فارس در مجلس دانش‌آموزی نیز در این نشست گفت: یکی از راه‌های ترویج سند تحول بنیادین استفاده از ظرفیت تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی است.

محمد رضا زارعی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌های متعدد و اهداف و برنامه‌های سازمان و نگاه عملیاتی به منش‌های دوازده‌گانه سازمان می تواند به اهداف والای سند تحول دست یافت.

دومین نشست قطب پنج نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از 21 تا 22 فروردین ماه در کرمان در حال برگزاریست و بنا است در این نشست راهکارهای اجرایی شدن سند تحول بنیادین بررسی و سند مجلس دانش‌آموزی توسط نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی هنری مجلس دانش‌آموزی بررسی و تنظیم شود.

خبرنگار: هاله حیات بشر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار