تخصیص بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در دولت تدبیر و امید

شیراز (پانا) - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از جذب 400 میلیارد ریال از محل تفاهم‌نامه فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی و بانک سینا در سال 1397 خبر داد و افزود: این رقم منجر به ایجاد 56 طرح و اشتغالزایی 626 نفر شده است.

کد مطلب: ۹۰۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در دولت تدبیر و امید

سیدکمال پاک فطرت ادامه داد: با جذب 14 میلیارد ریال از 100 میلیارد تخصیصی تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد برکت و بانک پارسیان موفق به ایجاد 5 طرح و اشتغال 46 نفر شده‌ایم.

دولت تدبیر و امید با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به دنبال رونق روستاها و بازگشت فضای اقتصادی این مراکز مهم تولیدی کشور بوده است و تاکنون نیز ۱۵۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری اختصاص داده شده است.

او در ادامه با اشاره به پیش‌بینی اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال در مناطق روستایی فارس ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته برای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان را در دستور کار قرار داد.

او افزود: با پیگیری‌های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک، به طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان، تسهیلاتی با بهره 12 درصد پرداخت می شود.

همچنین به گفته این مقام مسئول بر اساس یک تفاهم دیگر از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی، به طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله و 15 درصد به مناطق محروم روستایی استان فارس اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از حضور پرقدرت در برگزاری نمایشگاه های متعدد و متنوع روستایی در تهران، شیراز، و بندرعباس ، گفت و خاطر نشان کرد: این گونه نمایشگاه ها به نوعی معرفی کننده توانمندی‌های روستائیان و عشایر فارس است و برگزاری چنین نمایشگاه هایی را باعث نشاط در مردم دانست و هدف برپایی آنها را توسعه پایدار روستایی برشمرد.

سید کمال پاک فطرت از برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف برای دهیاران، مسئولان امور مالی دهیاری‌ها، و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز خبر داد و گفت: در این آموزش‌ها تعداد 5700 نفر و 91500 ساعت نفر آموزش دیدند که در المپیاد کشوری دهیاران برتر، دهیاران استان فارس نیز حائز رتبه و برای استان فارس افتخار آفریدند.

وی از وجود ۷۳ اقامتگاه بومگردی در استان فارس خبر داد و راه اندازی انجمن روستاهای هدف گردشگری استان به منظور رونق روستاهای هدف گردشگری و معرفی بهتر جاذبه های طبیعی و گردشگری روستاها را از دیگر اقدامات اداره کل امور روستایی استانداری فارس دانست.

این مقام مسئول در استانداری فارس از تخصیص و توزیع 57 میلیارد ریال اعتبار از محل جرائم رانندگی استان بین 144 روستای دارای دهیاری استان فارس گفت و خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل ماده 23 قانون جرائم راهنمایی و رانندگی برای رفع نقاط حادثه خیز و بهبود عبور و مرور روستایی در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است.

جمعیت روستایی استان فارس بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن (سال 95) را یک میلیون و 354 هزار و 863 نفر است و تعداد روستاهای این استان هشت هزار و 376 روستا است که از این تعداد چهار هزار و 152 روستا دارای سکنه و چهار هزار و 224 روستا نیز خالی از سکنه است که در سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته و اخذ مجوز در 151 روستای فاقد دهیاری و بالای 30 خانوار مجوز ایجاد دهیاری در آن‌ها صادر شد.

تشکیل گروه‌های بازرسی و بررسی اسناد مالی بصورت دوره ای و بازدید بر روند اجرای پروژه های عمرانی دهیاری ها در شهرستانهای استان در سال 1397 همچنین تشکیل پرونده و ارجاع به هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان استانداری برای دهیاران که خلاف قوانین و مقررات مالی دهیاری ها عمل نموده اند نیز بخشی دیگر از اقدامات این اداره کل در سال 1397 عنوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار