برگزاری هفدهمین دوره مسابقه ادبی« تا سیمرغ » درنیشابور

نیشابور ( پانا ) - هفدهمین دوره مسابقه ادبی « تا سیمرغ » همزمان با بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری توسط آموزش و پرورش نیشابور در بین دانش آموزان دوره اول ودوم متوسطه برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۶۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

معاون مدیرکل ومدیر آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: این مدیریت برای هفدهمین سال پیاپی همزمان با 25 فروردین سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، مسابقه ادبی « تا سیمرغ » راباهدف اهمیت دادن به جایگاه شعر، ادب، فرهنگ و هنر توسط آموزش و پرورش نیشابور برگزار می کند.

حسین مهرآبادی افزود: ما تلاش می کنیم، این همایش در خور و شان نام بزرگ نیشابور و مردم ادب پرور استان خراسان رضوی برگزار شود و درپی آن هستیم که به جایگاه رفیع هنر شعر و ادب اهمیت داده و از این هنر خدادادی در راستای رسیدن به اهداف عالی انسانی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه ادبی، بخش هایی از آثار عطار را مطالعه و در روز 22 فروردین98 روز برپایی همایش به 30 سوال 4 گزینه ای و کوتاه، پاسخ می دهند.

مهرآبادی یادآورشد: تاکنون ۶۴۲ گروه ۳ نفره از نواحی هفت گانه مشهد، سبزوار، قوچان، کاشمر، تربت حیدریه، بایگ و...شرکت کرده که در روز پنجشنبه ۲۲ فروردین 98 ساعت ۱۰ صبح در ۱۱حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان ۱۸ گروه برتر انتخاب خواهندشد.

وی عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری به فرهنگ اهمیت داده و شعر را "ثروت ملی" می داند؛ اشاره به این است که این ثروت عظیم و سرمایه ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ماست و باید از آن محافظت شده ودر راستای اعتلای آن اقداماتی انجام داد و در واقع شعر اولین و والاترین هنر ایرانی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران داشته و در میان همه ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

معاون مدیرکل ومدیر آموزش و پرورش نیشابور تصریح کرد: همچنین از برگزیدگان نهایی هفدهمین دوره مسابقه ادبی « تا سیمرغ » باحضور مسوولین استانی در همان روز در محل سالن اجتماعات کوثر مرکز آموزشی فرزانگان از برگزیدگان تجلیل خواهد شد .

گفتنی است همزمان با 25 فروردین سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، همایش علمی و پژوهشی روز ملی عطار در روز شنبه 24 فروردین 98 ساعت 9 صبح در محل سالن عطار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، نخستین شب شعر « قاف تا قاف » تحت عنوان «از نیشابور عطار تا بلخ مولانا» باحضور شاعران وهنرمندان مطرح ایران وافغانستان در روز شنبه 24 فروردین ساعت 7:30 شب در محل سالن آمفی تاتر پردیس دانشگاه دولتی نیشابور ، مراسم زنگ عطار با عنوان « آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطار در روز یکشنبه 25 فروردین ساعت 7:30 و ساعت 8:30 صبح همان روز، مراسم آیین ویژه روز ملی عطار نیشابوری با حضورمسئولین ، اندیشمندان ،هنرمندان وفرهیختگان در محل سالن آمفی تاتر پردیس دانشگاه دولتی نیشابور برگزار می شود.

مقبره عطار نیشابوری با حضور مردم فرهنگ دوست نیشابور ومیهمانان همایش گلباران می شود و روز یکشنبه 25 فروردین 98 ساعت7:30 شب درمجموعه توانیر برنامه های فرهنگی (شبی با عطار) نیزجهت استفاده عموم نیز توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری نیشابور در نظر گرفته شده است.

همچنین نمایش خیابانی« مسیرسیمرغ » همزمان با بزرگداشت روزملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری در سطح شهر با موضوع داستان های منطق الطیر به کار گردانی محسن مسعودی فر به اجرا در خواهد آمد ومجموعه برنامه های فرهنگی وهنری دیگر نیز اجرا خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار