استاندار سمنان:

خروج ارز و ورود کالای بی‌کیفیت، مهم‌ترین دشمن خط تولید داخلی است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان بابیان اینکه قاچاق کالا ازجمله مواردی که به‌طور جد در اقتصاد کشور اثر منفی خواهد داشت، گفت: خروج ارز و ورود کالای بی‌کیفیت مهم‌ترین دشمن خط تولید داخلی است.

کد مطلب: ۹۰۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
خروج ارز و ورود کالای بی‌کیفیت، مهم‌ترین دشمن خط تولید داخلی است

علیرضا آشناگر، در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه قاچاق کالا یکی از موانع مهم تولید محسوب می‌شود، ابراز داشت: رونق تولید درگرو این مهم است که کالای داخل با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تولید شود و توانایی رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشد.

وی بابیان اینکه خروج ارز و ورود کالاهای بی‌کیفیت و ارزان‌تر به کشور مهم‌ترین دشمن خط تولید است، اضافه کرد: این موارد اقتصاد کشور را با اختلال جدی مواجه می‌کند لذا برای جلوگیری از این امر باید برنامه‌های تولید به‌صورت جدی ساماندهی شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق کالا باید برنامه‌ریزی جامع و کامل صورت گیرد، ابراز داشت: به‌طور یقین قاچاق کالا موجبات رکود تولید در کشور را به همراه دارد و بازار داخلی را ملتهب می‌سازد، لذا دستورالعمل‌ها در راستای مبارزه با این پدیده مذموم می‌بایست عملیاتی شود.

آشناگر ضمن بیان اینکه با توسعه و تولید فناوری‌های روز و به‌کارگیری آن‌ها می‌توان شاهد افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل بود، تصریح کرد: پایش مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها در پیشگیری از امر قاچاق کالا بسیار مؤثر است که این مورد نیز باید در دستور برنامه‌ریزی‌های فرمانداران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم دستورالعمل تردد دام در بین استان‌ها، به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد تا شاهد قاچاق مواد غذایی و گوشتی و همچنین افزایش این محصولات نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار