محمدابراهیم محمدی*

درماتم مدیر بااخلاق و معنویت آموزش و پرورش

غلام حسین حیدری از جمله مدیرانی بود که باشور و اشتیاق به تعلیم و تربیت همت گماشت.

کد مطلب: ۹۰۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

غلام حسین حیدری با تجربه‌های گرانسنگی که در عرصه مدیریت مدرسه، منطقه، استان و ستاد داشت از فرصت خدمت به نظام تعلیم و تربیت به نیکی سود برد.

حیدری مردی پرتلاش بااهتمام و جدیت و باور مند در خدمت به نظام تعلیم و تربیت شناخته می‌شد رویکردهای تربیتی در کنار اخلاق و معنویت از ایشان؛ مدیری متخلق، متعهد و وقت گذار ساخته بود عشق به خدمت و علاقه مفرط به تربیت دانش‌آموزان در رفتار و کلام ایشان موج می‌زد.

حیدری با وجود مدیریت‌های ستادی و استانی و مشاغل عدیده حاشیه‌ای از فرصت ارتباط با علما و به‌خصوص بزرگان اهل معنی بازنماند.

شخصیت مکتبی و انقلابی ایشان به‌شدت متاثر از روحانیت اصیل و خود ساخته بود و ایشان می‌کوشید پیوستگی ارتباط با این بزرگان را حفظ کرده و در تعمیق معنویت و رفتار شخصی و سازمانی خود بهره‌مند شود.

حیدری افزون بر خدمات ستادی؛ در حوزه‌های صف و در خراسان بزرگ دهه‌های شصت و هفتاد کارنامه قابل قبولی درحوزه آموزش و تربیت بدست داد.

نگارنده که سنواتی توفیق همکاری با ایشان را داشتم وی را مردی خستگی ناپذیر، انقلابی، وقت گذار و عاشق خدمت و تربیت یافتم و اینک که رخت رحلت به‌تن کرده و به رجعتی ابدی پای گذارده بهترین واژه در تعریف و توصیف شخصیت ایشان همان است که در آغاز آورده‌ام.

ایشان را اگر بخواهیم در قالب دو واژه مختصر به تصویر کشیده و مشخصه شاخص ایشان را بیاوریم چیزی نیست جز اینکه بگوییم: حیدری مدیربااخلاق و معنویت در آموزش و پرورش بود.

منبع: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

*فعال فرهنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار