نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۶۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

علی رحمتی با اعلام این خبر تصریح کرد: احداث ۱۴ دوربین ثبت سرعت پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و در برخی محور‌ها در مرحله پایانی است.

او با اشاره به دایر بودن ۲۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی افزود: دوربین‌های ثبت سرعت می‌تواند در رعایت فاصله طولی و سرعت خودرو‌ها و در نتیجه ایمنی جاده‌ها با کاهش تصادفات موثر باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه جریمه ناشی از عدم رعایت سرعت به درب منزل رانندگان ارسال می‌شود، افزود: در تلاش هستیم مدیریت این روند از سوی خود استان انجام شود.

رحمتی یادآورشد: استان اردبیل وضعیت مطلوبی در هوشمند سازی محور‌های مواصلاتی دارد و اولین استانی است که توانسته استدیو خبری در مرکز مدیریت راه‌های استان دایر کند.

او با اشاره به پایش محور‌های مواصلاتی با ۳۸ دوربین نظارت تصویری تاکید کرد: دوربین‌های نظارت تصویری می‌تواند در کاهش انسداد جاده ها، مدیریت گره‌های ترافیکی و بررسی تصادفات کمک حال ما باشد.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان افزود: علاوه بر این ۶۴ سامانه تردد شمار نیز در محور‌های مواصلاتی استان فعال است که با ثبت تردد‌ها به ویژه در فصول خاص سال می‌تواند در سنجش تردد ورودی و خروجی استان موثر باشد.

رحمتی اظهار کرد: در محور اردبیل- آستارا سیستم توزین در حرکت نیز نصب شده و نصب یک مورد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار